۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۵:۵۸

هشدار رئیس ایالت باواریا؛

بحران انرژی به افزایش افراطی‌گری در آلمان منجر می‌شود

بحران انرژی به افزایش افراطی‌گری در آلمان منجر می‌شود

رئیس دولت منطقه‌ای ایالت باواریا آلمان هشدار داد که بحران انرژی ممکن است به افزایش افراطی‌گری در این کشور منجر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «مارکوس سودر»، رئیس دولت منطقه‌ای ایالت باواریا آلمان می‌گوید که ترس و ابهام، هیزم آتش افراطی‌گری است و درآمیخته شدن بحران انرژی و مشکلات اقتصادی، به بی‌ثبات‌شدن دموکراسی منجر خواهد شد.

سودر در گفت‌وگو با نشریه بیلد آلمان گفت: پیش از فرا رسیدن زمستان، مردم چنین ترس و ابهامی را تجربه خواهند کرد. درآمیخته شدن بحران‌ها، از جمله بحران انرژی و ویروس کرونا، می‌تواند به افراطی‌گری و بی‌ثباتی دموکراسی منجر شود. از این رو، احزاب دموکراتیک باید با اتخاذ موضعی روشن، کمتر مشاجره کرده و شهروندان را تشویق کنند.

وی همچنین از روبرت هابک، وزیر اقتصاد و کریستین ایندنر، وزیر داریی آلمان خواست تا بحث و مجادله بر سر تمدید فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای برق را متوقف کنند.

سودر بر این باور است که آلمان باید فعالیت نیروگاه‌های هسته‌ای تولید برق را دست کم تا سال ۲۰۲۴ تمدید و همچنین در راستای کاهش قیمت گاز تدابیری را اتخاذ و در ماه‌های اکتبر و نوامبر، برای شهروندان مشوق‌های مالی معرفی کند.

کشور آلمان پیش از این قصد داشت که تا سال ۲۰۲۲ استفاده از انرژی هسته‌ای را متوقف کند و در ابتدای سال نیز از ۶ نیروگاه هسته‌ای فعال، سه نیروگاه هسته‌ای خود را خاموش کرد.

استفان کرامر، رئیس اداره صیانت از قانون اساسی ایالت تورینگن در ماه آگوست گفته بود که آلمان در آستانه رویارویی با «خشم زمستانی» برآمده از اعتراضات گسترده علیه مشکلات اقتصادی، بحران انرژی، جنگ اوکراین و ویروس کرونا قرار دارد.

از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اتخاذ کردند و روسیه نیز در واکنش عرضه گاز به اروپا و آلمان را از طریق خط لوله نورد استریم یک کاهش داد. علاوه بر این، وقوع انفجارهای مشکوک در این خط لوله که مسیر اصلی انتقال گاز روسیه به اروپا محسوب می‌شود، عرضه گاز به قاره سبز را مختل کرد و به‌دنبال آن، هزینه سوخت در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان افزایش پیدا کرد و مردم این کشور را در آستانه فصل زمستان با بحران تأمین گرمایش منازل‌شان مواجه کرده است.

کد خبر 5610207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ممد RO ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۶
      0 0
      اینا همش دروغه کره زمین گرم شده و گرما زیاده شما اصلا تو عمرت المان رفتی اونجا مثل بوشهر گرمه اصلا نیازی به بخاری نیست من خودم المانی بودم ننم راضی نبود حالا ایتالیایی شدم دارم کمکم فارسی حرف زدن یاد می گیرم ولی خدایش گرما بد تر از سرماست سرد که باشه ادم خودشو گرم می کنه ولی گرم که باشه ادم خودشو سر