۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۶

آیت‌الله صدیقی در نماز جمعه تهران:

ملت ایران خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند

ملت ایران خیانت‌های آمریکا را فراموش نمی‌کنند

خطیب نماز جمعه تهران گفت: خیانت‌های آمریکا برای ملت ایران فراموش‌نشدنی و برای جوانان ما منشأ برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار آمریکایی بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب نماز جمعه تهران در نماز جمعه این هفته تهران (۱۳ آبان ماه) که در محل دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تقوا، پرده غفلت را کنار می‌زند، غبار بی‌خبری از خود را شتسشو می‌دهد و آدمی را صیانت می‌کند که از حریم امن الهی خارج نشود.

وی تصریح کرد: کسانی که اهل تقوا هستند، وقتی شیطان بر سر راه آنها قرار می‌گیرد به یاد خدا می‌افتند و از شر شیطان خود را حفظ می‌کنند و از آلودگی به گناه اجتناب می‌کنند.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: جنگ، فتنه، آشوب و اغتشاش ظاهر تلخ و تاسف‌باری دارد؛ اما کلاس عبرت است. هشدار و بیدار باش است. بنابراین باید همه تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: در ابتدای خطبه، وفات حضرت فاطمه معصومه (س) را به همه دلدادگان اهل بیت و مردم ولایتمدار ایران تسلیت می‌گویم. همچنین شهادت مظلومانه سربازان امنیت، جان بر کفان حفظ آرامش مردم و خط‌شکنان میدان برخورد با اشرار و فریب‌خوردگان را تسلیت می‌گویم. به ویژه شهادت زائرین حرم شاهچراغ را تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: اینکه عده‌ای در جوار حرم شاهچراغ نائل به شهادت شدند، منظره‌ای بود که تداعی‌گر ظلم شمر و حرمله و حرامیانی بود که نه دین و عقل و وجدان و عاطفه دارند و نه زن و کودک سرشان می‌شود. این حرامیان وارد محیط امن شدند و مردمی که دل به خدا داده و برای نماز آمده بودند را به شهادت رساندند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: این مردم چه گناهی داشتند؟ آیا این‌ها نظامی بودند؟ کجای عالم با کسی جنگی داشتند؟ در نهایت قصاوت و بی رحمی اینها را به گلوله بستند و رحمی به نوزاد شیرخوار و پیرمرد نکردند. این فاجعه‌ای بود که نوعی درندگی را نشان داد. هیچ درنده‌ای اینطور درندگی نمی‌کند. یک حیوان درنده طعمه خود را می‌گیرد و می‌رود و به موجودات دیگر آسیبی نمی‌رساند اما اینها از هر درنده‌ای بدتر بودند و این چنین جنایتی را آفریدند. این مصیبت عظمی را به همه مسلمانان، وجدان‌های پاک و ملت ایران تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله صدیقی گفت: تسلیت خاص ما برای شهادت طلبه فاضل و متدین و انقلابی، «آرمان» مظلوم است که زیر آن همه ضربات بی‌رحمانه و بدون هیچ جرمی کشته شد و بعد بدن خونین شده‌اش را در خیابان انداختند. آرمان سرباز امام زمان و مبارزه با فساد و دلسوز جامعه خود بوده است. این جوان به چه جرمی کشته است؟

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: همچنین درگذشت آیت‌الله عباسعلی اختری یکی از علمای صالح دین را که اهل فضل و قلم و فردی انقلابی در سنگر تعلیم و تعلم و قضاوت بود، به خانواده و ارادتمندان او تسلیت می‌گویم.

وی با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان، بیان کرد: امروز ۱۳ آبان، روز مباره با استکبار و روز دانش آموز است. سه حادثه درس‌آموز و عظیم در این روز رقم خورده است که اولاً نشان می‌دهد که قدرت‌های پوشالی فرو می‌ریزند، سرنگون می‌شوند، آدم‌های برفی هستند که آب می‌شوند و قدرت واقعی ندارند. دوماً، حوادث سیزدهم آبان برای جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان ما عبرت‌آموز است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: اولین حادثه، حادثه کشتار جمعی از دانش‌آموزان ما به دست دژخیمان رژیم سفاک پهلوی با حمایت رژیم مستکبر آمریکا بود. حادثه دوم، تبعید بنیان‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، بزرگ مجاهد دوران، بزرگ حکیم و عارف تاریخ، بزرگ انسان خودساخته و تحول‌آفرین، دگرگون کننده تاریخ، احیاگر بشریت، اسلام و تشیع، آیت‌الله العظمی امام خمینی (ره) بود.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت؛ قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد. آمریکای حاضر در ایران بیش از هفتاد هزار نفر بودند و بر سرنوشت ما مسلط بودند.

وی یادآورد شد: آمریکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارتخانه‌های ما را در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی، یک ارتشبد ایرانی را زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

آیت‌الله صدیقی گفت: امام خمینی (ره) این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد، هم آبروی آمریکا را برد، هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد. بنابراین امام راحل را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و امام خمینی (ره) ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در پی آن مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد، انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند. انقلاب بزرگی بود چرا که بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست، بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: این خیانت آمریکا در سه مرحله، برای ملت ایران فراموش نشدنی و برای جوانان ما منشا برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابله با جریان استکبار آمریکایی بوده است. نکته مهم آن است که چرا مردم ایران تا این حد از آمریکا نفرت دارند. چرا فرهنگ ایرانی امروز و شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، «مرگ بر آمریکا» است؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها در این ایام این طور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند، اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه همان طور که رهبر فرزانه انقلاب بارها، ریشه‌های تضاد آمریکا با ایران را در تاریخ روشن کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند و به کشورهای بسیاری حمله کردند، بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا به ثبت رسیده که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است. اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ علیرغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌الاسلام نبود و دایعه اسلام‌خواهی نداشت، اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت. عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: این تبعید، متعاقب جهاد تبیین حضرت امام در برابر ذلت‌پذیری نظام منحوس پهلوی درباره قانون کاپیتولاسیون صورت گرفت؛ قانونی که برای مصونیت آمریکایی‌های حاضر در ایران وضع شد. آمریکای حاضر در ایران بیش از هفتادهزار بودند و بر سرنوشت ما مسلط بودند.

وی یادآورد شد: آمیکایی‌ها در شرایطی که آموزش و پرورش، ارتش، سیاست، نماینده‌های مجلس و وزارت‌خانه‌های ما در اختیار داشتند، به این حد از اختیارات بسنده نکردند و قانونی تصویب کردند که اگر یک آشپز آمریکایی یک ارتشبد ایرانی زیر ماشین بگیرد یا به یکی از مقامات عالی کشور سیلی بزند، دادگاه‌های ایران حق محاکمه او را ندارند.

آیت‌الله صدیقی گفت: امام خمینی این قضیه را افشا کردند و در سخنرانی خود گفتند: «قلبم در فشار است، خوابم نمی‌برد. ملت ایران را فروختند و ارتش ایران را فروختند». این سخنرانی نافذ و عجیب که جرقه‌ای مهم به وجود آورد هم آبروی آمریکا را برد، هم ملت را بیدار کرد و هم دستگاه سلطنت به وحشت افتاد. بنابراین امام را تحمل نکردند و او را تبعید کردند و امام خمینی ۱۳ سال در تبعیدگاه به سر بردند.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در پی آن مجاهدت امام و در کنار سایر مجاهدت‌هایی که آرام آرام قطرات پاک آن به هم پیوست و به صورت دریا درآمد، انقلاب پیروز شد و بعد از پیروزی انقلاب در چنین روزی جمعی از دانشجویان انقلابی و ولایی، لانه جاسوسی را که آن روز سفارت آمریکا گفته می‌شد، تسخیر کردند.

وی ادامه داد: امام خمینی از این تسخیر به عنوان انقلاب یاد کردند. انقلاب بزرگی بود؛ چراکه بعد از تسخیر سفارتخانه و بررسی مدارک و اسنادی که آنجا بود معلوم شد که آنجا سفارتخانه نیست؛ بلکه لانه جاسوسی است که آمریکایی‌ها در آن، چه توطئه‌ها و نقشه‌های شومی علیه ایران در برنامه‌های خود تدارک دیده بودند.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: این خیانت آمریکا در سه مرحله برای ملت ایران فراموش نشدنی و برای جوانان ما منشا برائت بیشتر و خودسازی در جهت مقابل با جریان استکبار آمریکایی است. نکته مهم آن است که چرا مردم ایران تا این حد از آمریکا نفرت دارند؛ چرا فرهنگ ایرانی امروز، شعار و گفتمان مردمی ایران امروز، «مرگ بر آمریکا» است؟

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی‌ها در این ایام اینطور القا می‌کنند که علت مخالفت آمریکا با ایران، همین مسئله تسخیر لانه جاسوسی بوده است و ادعا می‌کنند که این «مرگ بر آمریکا» که ایرانی‌ها می‌گویند را مقابله به مثل می‌کنند؛ اما این از دروغ‌های بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه همانطور که رهبر فرزانه انقلاب بارها، ریشه‌های تضاد آمریکا با ایران را در تاریخ روشن کرده‌اند، اظهار کرد: آمریکایی‌ها به جامعه جهانی خیانت‌های بسیاری کرده‌اند، در جنگ جهانی دوم از سلاح اتمی استفاده کردند و به کشورهای بسیاری حمله کردند، بیش از ۶۰ کودتا در کارنامه ننگین آمریکا به ثبت رسیده که گاهی مستقیم و گاهی غیرمستقیم در آنها دخالت داشته است.

آیت‌الله صدیقی افزود: آمریکا در دوره زندگی ننگین خود، غارتگر، متجاوز، خون‌خوار بوده است و حقوق ملت‌ها و مردم را زیر پا گذاشته است. اما درباره ایران، آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند؛ علیرغم آنکه دولت آن روز و نخست‌وزیر آن دوران، «مصدق» حجت‌الاسلام نبود و دایعه اسلام‌خواهی نداشت؛ اما همین که نفت را از چنگال انگلیس‌ها بیرون آورد، آمریکا، نخست‌وزیر و دولتی که به او خوش‌بین بود را تحمل نکرد و یک دولت قانونی را سرنگون کرد و تا آخر در تبعید نگه داشت. عده‌ای را از بین برد و یک فرد نالایق و مطیع را به عنوان شاه روی کار آورد و دستگاه سلطنت را به ایران تحمیل کرد.

آیت‌الله صدیقی عنوان کرد: خواستند انقلاب واقع نشود اما نتوانستند؛ بعد از انقلاب که مردم به ندای رهبر مجاهد خود لبیک گفتند، آمریکایی‌ها اولین که کاری که کردند این بود که به قومیت‌ها دمیدند و به جنگ داخلی تشویق کردند و برنمه دادند، به طوری که «خلقی‌ها» تمام استان‌ها شورش کردند. اما انقلاب، نظام و مردم بر این شورش‌ها غلبه کردند. دیدند این اقدامات نتیجه نداد، هشت سال جنگ را تحمیل کردند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: آمریکایی‌ها در حمایت از صدام کم نگذاشتند. کمک اطلاعاتی، نظامی، تبلیغاتی، تحریمی و هر جور کمکی که می‌توانستد برای نابودی ایران بکنند را در اختیار صدام گذاشتند. به این هم اکتفا نکردند و سکوهای نفتی ما را به آتش کشیدند. در جنایت دیگری به هواپیمای مسافربری ما حمله کردند و در یک حمله بیش از سیصد نفر سرنشین هواپیما را از بین بردند و به شهادت رساندند.

وی تاکید کرد: آنچه شرم‌آور است این بود که فرماندهی که از پایگاه به هواپیما شلیک کرده بود مورد تشویق قرار گرفت و به او جایزه دادند. در جنگ نیز خداوند آنها را رسوا کرد و ملت ما را با رهبری پیغمبرگونه به پیروزی رساند

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: با پیروزی ملت ایران در جنگ هشت ساله، با ایجاد فتنه‌های متعددی را یکی پس از دیگری به ملت ما تحمیل کردند. فتنه ۷۸، فتنه ۸۸ و فتنه ۹۶ از جمله اقداماتی بود در این زمینه انجام دادند. آنها با وجود تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب علیه مردم ما به کار گرفتند، امروز می‌گویند ما دلسوز ملت ایران هستیم، از مردم ایران حمایت می‌کنیم.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به آمریکایی‌ها عنوان کرد: شما رسواترین دروغگوی عالم و بی‌رحم‌ترین جریان بشری تاریخ بشریت هستید. شما دارو را بر مردم ایران تحریم کرده‌اید و به بیماران صعب‌العلاج ما رحم نکرده‌اید؛ شما از دادن پانسمان هم مضایقه کردید. در تمام آشوب‌ها برای ایجاد جنگ داخلی در ایران فتنه ایجاد کردید و برنامه‌دهنده به فتنه‌گران هستید. شما با شروع فتنه شما بی‌پرده به میدان می‌آیید و به ملت، امنیت، استقلال و اقتدار ما تنه می‌زنید و تحمل این اقتدار و استقلال را ندارید.

وی بیان کرد: رژیم استکباری آمریکا بی‌رحم‌ترین رژیم و آمریکا ناامن‌ترین کشور است. در این کشور در طول سال ۳۶ هزار کشته داشته است. بیش از دویست هزار تجاوز جنسی در آمریکا در طول سال واقع شده است. کشته شدن سیاه پوستان در دستان پلیس آمکریکا مثل آب خوردن صورت می‌گیرد. حالا اینها دلشان به حال می‌سوزد؟ اینها می‌خواهند از مردم ایران حمایت کنند؟ شما زندان گوانتاناما و مخوف‌ترین زندان‌ها را در اختیار دارید و سخت‌ترین شکنجه‌ها را شما در طول تاریخ اعمال کردید و آنها را به مزدوران خود نیز تعلیم داده‌اید.

آیت‌الله صدیقی افزود: این همه شرارت و ام‌الفساد قرن آمریکا است. مهم‌ترین شرور در زمان ما آمریکا است. خائین‌ترین جریان به بشریت آمریکا است. آمریکا کسی است که رسماً از بمب اتم استفاده کرده است و کشوری را هدف قرار داده و استخوان کشته شدگان را به یادگار برده و همه‌جا به جنایتی که مرتکب شده افتخار کرده است.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: شما آمریکایی‌ها مدتی افغانستان را به بهانه مبارزه با طالبان اشغال کردید؛ بیست سال این کشور را به ویرانی کشاندید؛ مواد مخدر و فساد را در آنجا رایج کردید، بعد از بیست سال نتوانستید نتیجه‌ای بگیرد و در نهایت ذلت، مملکت را تحویل همان کسی دادید که آمده بودید آن را ریشه‌کن کنید و با سرافکندگی کشور را ترک گفتید.

وی افزود: شما آمریکایی‌ها در عراق ده‌ها هزار کشته را به این ملت تحمیل کردید و آن همه جنایت و خیانت را مرتکب شدید؛ اما نتیجه‌اش چه شد؟ وقتی دیدید حضور نظامی در آنجا وجهه خوبی ندارد، فردی آمریکایی دیگری را آوردید. اما امروز می‌بینید که آنجا هم شکست خورده‌اید. دولت عراق به لطف خدا امروز دولت تشکیل داده است؛ دولتی که خود مردم انتخابش کرده‌اند.

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: شما آمریکایی‌ها به ملت ایران این همه خیانت و فتنه و تحریم را تحمیل کردید اما تحریم‌های شما نتیجه‌ای جز رسوایی خودتان نداشته است. این تحریم‌ها ملت ایران را ساخت و عرصه دانش‌بنیان را در کشور توسعه داد. این تحریم‌ها ما را بیدار کرد و خنثی‌سازی را به ما آموخت. ما را به نیروهای داخلی خودمان متکی کرد. اینجا نیز خودتان ضرر کردید و جنایاتی که مرتکب شدید نتیجه نداد.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی به ویژه آمریکا بیان کرد: شما از این آشوب‌ها و اغتشاش‌هایی که در مملکت ما تدارک دیدید و برنامه‌ریزی کردید چند هدف دارید؛ هدف اول آنکه کور هستید که اتحاد ملت ما را ببینید؛ می‌خواهید به قومیت‌ها دامن بزنید و مردم را در برابر مردم قرار دهید و جنگ داخلی راه بیندازید.

وی ادامه داد: اما در حوادث اخیر ملاحظه کردید که در این آشوب‌ها مردم نه تنها با مزدوران شما همراهی نکردند بلکه با برگزاری این راهپیمایی‌ها وحدت و انسجام و اقتدار ملی خود را جلوه‌گر شدند و در یک حرکت دشمن‌شکن خیابان‌ها را با جمعیت میلیونی پر کرده‌اند تا تجدید بیعتی با مقام معظم رهبری و خون شهیدان داشته باشند.

آیت‌الله صدیقی درباره هدف دوم آمریکایی‌ها گفت: شما خواستید نسل جوان ما را در برابر نسل انقلاب و رزمندگان کشور قرار دهید، ولی کور خوانده‌اید. جوانان ما وارثان شهدا هستند. دانش‌آموزان ما وارث شهید حسین فهمیده و بهنام محمدی و صدها دانش‌آموز و دانشجوی شهید دیگر هستند. بیش از ۵۶ هزار نفر از این جوانان قربانی حفظ تمامیت ارضی، استقلال و اسلامیت کشور شدند. جوانان ما وارث این شهیدان هستند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به دشمنان تاکید کرد: شاهد بودید که جز جمعیت اندکی همراهتان نشدند؛ آنها هم کسانی هستند که تحت تاثیر تبلیغات شما قرار گرفته‌اند و اقلیت دیگری که مزدور هستند و پول گرفته‌اند اما گور خود را می‌کَنند و مایه رذسوایی بیشتر شما می‌شوند.

وی ادامه داد: سومین هدف شما آمریکایی‌ها تضعیف جبهه مقاومت بود، چون در هر جای عالم هر قیامی علیه استکبار واقع می‌شود، ام‌القرای آن ایران است که زیر پرچم رهبری بزرگمرد تاریخ ما صورت می‌گیرد. کسی که به همه مستضعفان روحیه می‌بخشد و دریای انرژی است و کوه آتش‌فشان است.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: شما خواستید با تضعیف ایران و ایجاد اغتشاش در کشور ما، مقاومت را تضعیف کنید ولی به کوری چشم شما حزب الله لبنان علاوه بر آنکه سال ۷۹ سرزمین‌ها را از شما پس گرفت در این مرحله نیز در مرز آبی بیش از هزار کیلومتر را از چنگال شما در آورد و بدون آنکه شما را به رسمیت بشناسد اسرائیل را به عقب راند و وادار به امضا کرد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: یمن را دیدید که مراکز حساس نفتی عربستان را نشان گرفت و عراق را دیدی که دولت تشکیل داد و در جای جای این جبهه مقاومت با اتکا به ام‌القرای مقاومت و جهاد، ایران اسلامی، همه رو به پیش هستند؛ هم قدرت نظامی آنها رو به افزایش است و هم روحیه مقاومت انها روز به روز بیشتر می‌شود.

وی افزود: این جریانات هم مایه رسوایی کسانی است که فتنه را خلق می‌کنند و هم مایه رسوایی مجامع بین‌المللی است. مجامعی که برای حادثه‌ای که در روزهای اول ریشه آن مشخص نبود، تهمتی به پلیس زدند و آن را در بوق کردند و با ربات‌ها، حجم تبلیغاتی را در فضا پر کردند؛ اما امروز می‌بینید برای شهدای مظلوم حرم، «آرتین» که پدر و مادر و برادرش را مقابل چشمانش به خون کشیده‌اند و او را با این بار سنگین باقی گذاشته‌اند و طلبه مظلوم مقتول و ده‌ها موردی که به روشنی به آنها ظلم شده و جای توجیهی برای آن وجود ندارد همگی خفه‌خون گرفته‌اند.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: بعضی از داخلی‌ها که نشناخته و ندیده به میدان آمده‌اند درباره این موارد لال شده‌اند. این رسوایی بزرگی برای مجامعی است که دایعه حقوق بشر دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به توصیه‌های رهبر حکیم انقلاب به دانشجویان تصریح کرد: شاهد بودید که علیرغم آنکه عده‌ای می‌خواستند جوانان ما را از نسل امام و انقلاب جدا کنند، دیدید که نوع حضور دانش‌آموزان در محضر رهبرشان، چه صفا و عشقی و نسیم رحمتی جاری بود. باید قدر جوانان ایران را بدانیم؛ جوانان ایران رشید و فهیم هستند، صاحب تحلیل هستند و خوب دوست و دشمن را می‌شناسند. ملت نجیب ما خودشان انقلاب کردند و خودشان نیز حافظ انقلاب خواهند بود.

وی تاکید کرد: آنچه رهبر انقلاب از دانش‌آموزان و آینده‌سازان انتظار داشتند توجه به ظرفیت‌های کشور بود که باید در برابر این تبلیغات حجیم که در مدت اخیر، دروغ ساختند، شایعه‌پراکنی کردند، کشته‌سازی کردند، حقایق را بایکوت کردند و شهدای مظلوم ما و راهپیمایی‌های دشمن‌شکن را نشان ندادند، از آنها به درستی استفاده کنیم.

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: کشور ما ظرفیت‌های زیادی از جهت معادن و سایر سرمایه‌ها دارد و کشوری چهار فصل است. دولت جهادگر مردمی امروز کمر بسته که با حمایت‌های مردمی موانع برطرف شود و مردم ما شاهد روزهای اعجاب‌آور خواند بود.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: بالا بردن درجه بصیرت در برابر حجم سنگین تبلیغات و دروغ‌پراکنی‌های دشمن و جهاد تبیین در این روزها اهمیت بسیاری دارد. جوانان باید جهادگرانه و دلسوزانه یکدیگر را بیدار کنند. البته کسانی که پول گرفته‌اند و ارتباط ارگانی دارند حساب جدایی دارند، دستگاه قضایی درباره آنها مصمم است و محاکمه‌ها را آغاز کرده است. خواهید دید که قانون مجرمان را از کرده خودشان پشیمان و مردم را خرسند و شاکر می‌کند.

وی تاکید کرد: رهبر انقلاب بار دیگر فرمودند که نظم جهانی در حال تغییر است. آینده‌سازان در این تغییر باید هم پیام خود را به همه دنیا برسانند و هم جایگاه ایران را بدانند. در این نظم نوین جهانی و تغییری که ایجاد شده، مرحله اول، انتقال قدرت از استکبار غربی به آسیا است؛ انچنانکه شاهد گرفتاری‌های مختلف در غرب و اروپا هستیم. بنابراین آسیا وارث این قدرت خواهد بود.

آیت‌الله صدیقی در پایان خاطرنشان کرد: مرحله دوم، مسئله توسعه و تعمیق جبهه مقاومت است. مقاومت هرجا که بوده جواب گرفته است. نمونه بارز و نزدیک آن موضوع لبنان و عقب‌نشینی رژیم غاصب صهیونیستی است. از آنجا که ایران در این نقشه جدید، آغازگر و تولیدکننده مقاومت است، دانش‌آموزان و دانشجویان ما باید پیام این مقاومت را به دنیا برسانند.

کد خبر 5623700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha