۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۴

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

ترویج «جهاد تبیین» در کشور لازم و ضروری است

ترویج «جهاد تبیین» در کشور لازم و ضروری است

اردبیل- نماینده ولی فقیه دربنیاد شهید وامور ایثارگران گفت: امروزه لزوم ترویج«جهاد تبیین» درکشور ضروری است زیرا دشمنان نظام اسلامی به صورت شبانه‌روزی مشغول القای ناامیدی و یأس در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن کریم ویژه همسران شهدا و جانبازان اردبیل اظهار کرد: امروزه لزوم ترویج «جهاد تبیین» در کشور ضروری است زیرا نظام اسلامی به صورت شبانه‌روزی مشغول القای ناامیدی و یأس در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه مسئولان و عالمان در ایران اسلامی وظیفه دارند امید به آینده را در دل مردم زنده کنند، افزود: نقشه دشمن دین‌زدایی و تضعیف فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه است که ما باید با ترویج فرهنگ نماز و امر به معروف و نهی از منکر، جوانان خود را در برابر هجمه فرهنگی غرب مصون کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم تدبّر در آیات قرآن کریم بیان کرد: با توجه و تدبّر در آیات قرآن کریم به این نتیجه می‌رسیم که انسان برای سیر مراحل رشد معنوی خود، بایستی ابتدا از نفسانیات و تعلقات دنیوی دست بکشد و در مرحله بعد، با تزکیه نفس و رهایی از قید و بند هوس‌ها، به مرحله سعادت و رستگاری برسد.

حجت‌الاسلام شکری با بیان اینکه ارزش‌های اسلامی از جمله عفاف و حجاب، به منزله‌ی سنگر فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: دشمن امروزه با شعارهای واهی و به ظاهر زیبا، سعی در شکستن سنگر ارزش‌های اسلامی دارد و با انواع توطئه‌ها و ایجاد اغتشاشات و بی‌نظمی‌ها و سو استفاده از احساسات جوانان، قصد کمرنگ کردن ارزش‌هایی همچون عفاف و حجاب و حیا در جامعه اسلامی را دارد.

وی خاطر نشان کرد: مردم همیشه در صحنه و شهیدپرور ایران اسلامی هرگز اجازه نخواهند داد توطئه‌های شوم دشمنان اسلام و انقلاب عملی شود.

داور نوری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن تقدیر از صبر و پایداری و فداکاری همسران شهدا و جانبازان گفت: انسان برای اینکه بتواند همواره در صراط مستقیم قدم بردارد، نیاز به تدبر در آیات قرآن کریم دارد تا انوار قرآنی در زندگی او جلوه‌گر شود.

کد خبر 5624949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha