۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۲۱:۲۳

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

«رسانه‌ها» در خط مقدم جهاد تبیین هستند/ «جهاد تبیین» رسالتی بزرگ

«رسانه‌ها» در خط مقدم جهاد تبیین هستند/ «جهاد تبیین» رسالتی بزرگ

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خط مقدم جهاد تبیین «رسانه‌ها» هستند، گفت: دانشگاهیان، حوزوی‌ها، هنرمندان و کسانی که تریبون دارند، تبیین‌گران جامعه اسلامی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی غروب شنبه در دیدار با هنرمندان و همچنین خبرنگاران به مناسبت هفته هنر اسلامی به میزبانی دفتر خود با اشاره به اینکه رمضان ماه خودسازی است، بیان کرد: مراکز و موسساتی که هنرمندان و رسانه‌هایی که خبرنگاران در آن مشغول به کار هستند، قبل از اینکه بخواهند جامعه را تغییر دهند، خودشان را اصلاح کنند ما اگر بخواهیم جامعه‌مان را درست کنیم باید از خودمان آغاز کنیم ماه رمضان ماه طهور و پاکیزگی است اما این باید ابتدا از خود انسان باشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان به ماه تمحیص نیز نامگذاری شده که به معنای آزمون الهی همراه با فشار کاری است که انسان را به خلوص می‌رساند، افزود: ماه رمضان زمانی است که نخوردن و نیاشامیدن در آن نباید کافی باشد بلکه باید تمحیص و خالص شویم.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه برنامه‌ریزی اخلاقی که به ما سفارش شده در کنار عبادت از جمله اقداماتی است که انسان را خلوص می‌کند، ابراز کرد: انس با قرآن، دعا، شب زنده داری‌ها و … باید بخشی از برنامه‌های ما در روزهای ماه رمضان باشد.

مطیعی در دیگر بخش‌های سخنان خود درباره دغدغه هنرمندان و اصحاب رسانه، ابراز کرد: اعتماد سازی، امید بخشی و جهاد تبیین در بعد تئوری و عملی از جمله مهمترین نیازهای ما در سراسر سال است. یکی از آفت ها و آسیب‌هایی که در تبیین شعار سال و یا گام دوم وجود دارد این است که آنقدر این الفاظ تکرار می‌شوند که در حد تئوری می‌ماند و به سمت عمل نمی‌رود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند بر روی بیانیه گام دوم کار شود، افزود: بارها دیده‌ایم که در همین استان سمنان سخنرانی‌های متعدد، برنامه‌ها و محافل برای تئوری‌های بیانیه گام دوم برگزار شده اما در عمل اتفاقی رخ نداده است در حالی که توصیه‌های معظم‌له نیاز به اجرا شدن است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه خط مقدم جهاد تبیین رسانه‌ها هستند، بیان کرد: دانشگاهیان، حوزوی‌ها، هنرمندان و کسانی که تریبون دارند، می‌توانند تبیین‌گر باشد و در نتیجه رسالت بزرگی محسوب می‌شود از سوی دیگر شاهد هستیم که رهبر معظم انقلاب اسلامی به حفظ نظام اسلامی در جهاد تبیین اشاره بسیاری دارند و از هر فرصتی و دیداری برای تذکر آن استفاده می‌کنند لیکن رسانه‌ها و هنرمندان باید دستاوردهای نظام اسلامی را بیان کنند تا در راستای حفظ نظام گام اساسی برداریم.

کد خبر 5463095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha