۲۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۸:۲۵

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد؛

ارتش اوکراین ۱۰ اسیر جنگی روسیه را بی‌رحمانه به قتل رساند

ارتش اوکراین ۱۰ اسیر جنگی روسیه را بی‌رحمانه به قتل رساند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه بیش از ۱۰ اسیر جنگی این کشور را به شکل بی‌رحمانه‌ای به قتل رساندند که نمونه‌ای از جنایت جنگی دولت اوکراین است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، امروز تصاویری از شکنجه و به‌رگباربستن ۱۰ نظامی ارتش روسیه در شهرکی در جمهوری خلق دونتسک که اخیراً به کنترل نیروهای اوکراینی درآمده، منتشر شد. وزارت دفاع روسیه صحت این تصاویر و فیلم‌ها را تأیید کرد.

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد بیش از ۱۰ نظامی روس با بی‌رحمی تمام با شکنجه و شلیک نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند. زلنسکی (رئیس‌جمهور اوکراین) و سرسپردگانش باید در برابر دادگاه تاریخ پاسخگو باشند، بابت شکنجه روس‌ها و اوکراینی‌ها و قتل اسرای جنگی.

در بخشی دیگر از این بیانیه تأکید شده که «قتل عمدی و روشمند بیش از ۱۰ نظامیِ اسیر روس با شلیک گلوله به سر توسط عناصر منحطِ نیروهای مسلح اوکراین را نمی‌توان «استثنایی غم‌انگیز» در برابر پیشینه ادعایی رژیم کی‌یف به رعایت حقوق اسرای جنگی، ارائه کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه «قتل وحشیانه اسرای جنگی روسیه نخستین و تنهاترین جرایم جنگی نیست، بلکه رویه عادی نیروهای مسلح اوکراین است که رژیم کی‌یف نیز فعالانه از آن دفاع می‌کند و حامیان غربی آن نیز توجهی به آن ندارند.

«والری فادیِف»، رئیس شورای حقوق بشر روسیه هم تأکید کرده که ویدئوی شکنجه و قتل اسرای جنگی روسیه را برای سازمان‌های بین‌المللی ارسال می‌کند و خواستار تحقیق درباره این جنایت جنگی خواهد شد.

کد خبر 5634937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • اخ RO ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۷
      3 0
      به نظر من این یک بی غیرتی است که دولت روس از اوکراین ضعیف گلایه داشته باشد. مگه فراموش کرد که گفته بودند ما ظرف یک هفته تمام اوکراین را تصرف میکنیم پس چه شد این همه افاضه گویی ها
    • محمد IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۳۰
      0 0
      جنگ را بیشرف ترین افراد جامعه درست میکنند و شریفترین انسانها با جانشون اون را اداره میکنند
    • علی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
      0 0
      این همه بدبختی مردم اکراین و روسیه گردن پوتین دیکتاتور است خدا رسواش کنه عاقبتی جز مرگ نداره کارش تمامه من خواب دیدم تو اتش سوزاندنش