کشته شدن ۱۵ تروریست الشباب در سومالی

کشته شدن ۱۵ تروریست الشباب در سومالی

مسئولان سومالی اعلام کردند که ۱۵ عنصر وابسته به گروه تروریستی الشباب در موگادیشو کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، مسئولان سومالی از کشته شدن ۱۵ تروریست گروه الشباب از جمله یکی از سرکرده های این گروه در موگادیشو پایتخت این کشور خبر دادند.

بر همین اساس، «ادوای یوسف» فرمانده ارتش سومالی گفت که نیروهای امنیتی این کشور موفق شدند ۱۴ تروریست مسلح را در منطقه «دبق لبی» و یک تروریست دیگر را در منطقه «وابری» در شرق موگادیشو به هلاکت برسانند.

وی افزود: یک سرکرده میدانی گروه الشاب نیز در عملیات نیروهای سومالی کشته شد.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی عملیات خود علیه عناصر الشباب را در موگادیشو شدت بخشیده اند.

پیش از این نیز مقام های سومالی و شبه‌ نظامیان متحد آنها اعلام کردند که در جریان برگزاری یک عملیات نظامی موفق شدند تروریست‌ های الشباب را از یک شهر راهبردی در مرکز این کشور بیرون برانند.

بر اساس اعلام ارتش سومالی، ارتش سومالی با حمایت نیروهای اتحادیه آفریقا و شبه‌ نظامیان قبیله‌ ای اعلام کرد که در این عملیات مشترک، حدود ۷۰۰ عضو گروهک تروریستی الشباب وابسته به گروهک تروریستی القاعده کشته و شهر مهم «آدان یابال» (Adan Yabal) نیز آزاد شده است.

قابل ذکر است، به دلیل تهدید ۱۵ ساله جنبش تروریستی الشباب، یک میلیون سومالیایی محل سکونت خود را به مقصد شهرهای بزرگ، به ویژه پایتخت موگادیشو ترک کردند و اغلب آنها در کمپ های غیررسمی مقیم شده اند.

کد خبر 5651463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha