۱ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۵۵

سخنگوی کرملین:

پاتریوت هدف مشروع نظامی است/ ورود آمریکا به جنگ نیابتی علیه روسیه

پاتریوت هدف مشروع نظامی است/ ورود آمریکا به جنگ نیابتی علیه روسیه

سخنگوی کرملین گفت که سفر زلنسکی به واشنگتن بیانگر تداوم عملی جنگ مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا علیه روسیه تا آخرین اوکراینی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت که سفر «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین به واشنگتن، بیانگر دخالت آمریکا در جنگ نیابتی علیه روسیه است.

بر اساس این گزارش، سخنگوی کرملین که در نشست خبری در مسکو سخن می‌گفت، ادامه داد که تداوم ارسال تسلیحات غربی به اوکراین به حل مناقشه این کشور کمکی نمی‌کند بلکه تنها رنج و مشکلات مردم اوکراین را طولانی می‌کند.

پسکوف تصریح کرد که سفر زلنسکی به واشنگتن بیانگر تداوم عملی جنگ مستقیم یا غیرمستقیم آمریکا علیه روسیه تا آخرین اوکراینی است.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: مسکو به علت اینکه هیچ درخواست واقعی برای صلح وجود ندارد، متأسف است. بایدن و زلنسکی در دیدار خود هیچ تمایل بالقوه‌ای برای توجه به نگرانی‌های روسیه از خود نشان ندادند و به عنوان مثال، هیچ کسی حتی یک کلمه به زلنسکی در مورد ادامه بمباران وحشیانه ساختمان‌های مسکونی در روستاهای دونباس هشدار نداد.

وی در مورد سامانه‌های «پاتریوت» آمریکایی که قرار است به اوکراین تحویل داده شود، گفت که این سامانه‌ها نیز مانند دیگر انواع تسلیحات ارائه‌شده به نیروهای مسلح اوکراین، هدف مشروع نظامی برای ارتش روسیه خواهد بود و گسترش تسلیحات ارائه شده به اوکراین، بر تحقق اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین تأثیری نخواهد داشت.

کد خبر 5662411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مهیار IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
      0 0
      سیستم پدافندی پاتریوت رو احتمالا نزدیک مرز لهستان مستقر خواهند کرد تا رادارهای لهستان به کمک بیان و هر گونه خطری رو سریعا هشدار بدن و آمادگی داشته باشند برای مقابله با حملات هوایی بر علیه این سیستم پدافندی و اگه خطر حمله بالا بود سریعا سیستم پدافندی پاتریوت رو به داخل خاک لهستان انتقال میدن.