۱ دی ۱۴۰۱، ۱۸:۱۴

اروپا : جریان انتقال برق میان اوکراین و مولداوی رو به افزایش است

اروپا : جریان انتقال برق میان اوکراین و مولداوی رو به افزایش است

رئیس کمیسیون اروپا از ادامه کمک های این اتحادیه برای کاهش بحران تامین برق در اوکراین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، رئیس کمیسیون اروپا از افزایش ظرفیت‌های انتقال برق به اوکراین در بحبوحه بحران تأمین برق در این کشور می‌گوید.

در حالیکه اوکراین در آغاز فصل زمستان با قطع گسترده و جدی برق دست و پنجه نرم می‌کند، «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز پنج شنبه اعلام کرد که جریان برق میان کشورهای اوکراین و مولداوی رو به افزایش است.

رئیس کمیسیون اروپا در ادامه با اشاره به بحران جدی قطع برق در سراسر اوکراین که ناشی از حملات موشکی روسیه به زیر ساخت‌های این کشور است، گفت که کمک‌ها به اوکراین که شامل ژانراتورهای تأمین برق و لامپ می‌شود، ادامه دارد.

حملات گسترده ارتش روسیه علیه زیرساخت‌های اصلی اوکراین در شهرهای مختلف پس از انفجار پل کریمه در ۱۶ مهر آغاز شده و به گفته ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در نتیجه این حملات تاکنون نزدیک به ۴۰ درصد زیرساخت‌های انرژی اوکراین از بین رفته است. «آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گفت که قطع برق این کشور ممکن است هفته‌ها به طول بینجامد و این امر نشان دهنده آن است که نیاز به ذخیره استراتژیک ژنراتورهای الکتریکی برای اوکراین بسیار مهم است.

کد خبر 5662517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha