۵ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴

حسین پور درتذکر شفاهی:

دولت خود را نسبت به بازار غیررسمی ارز بیگانه نداند

دولت خود را نسبت به بازار غیررسمی ارز بیگانه نداند

نماینده مردم اسفراین در مجلس گفت: دولت نباید خود را نسبت به بازار غیررسمی ارز بیگانه بداند چرا که این بازار بر همه حوزه‌ها و اقتصاد کشور اثرگذار است.

به گزارش خبرنگار مهر، امان الله حسین پور نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی ضمن تسلیت ایام فاطمیه در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آقای مرتضوی! چشم میلیون‌ها نفر به ویژه دهک‌های ضعیف، متوسط و بازنشسته به عملکرد و نحوه مدیریت شما در این وزارتخانه دوخته شده ست.

وی تاکید کرد: اجازه ندهید شرکت‌های زیرمجموعه شستا و صندوق‌های بازنشستگی که به حیاط خلوت تبدیل شده اند کار خود را ادامه دهند اجازه ندهید ارتباطات قومیتی، منطقه‌ای و فامیلی بر توانمندی‌ها غلبه کند، حتماً رویه را عوض کنید تا این شرکت‌ها به سوددهی برسند.

حسین پور عنوان کرد: تیم اقتصادی دولت ضعیف و ناهماهنگ عمل می‌کند.

وی درباره بازار خودرو گفت: در کنترل قیمت خودرو به وزارت صمت تذکر می‌دهم، مجلس، قانون واردات خودرو را تصویب کرد و این قانون ابلاغ شد اما تدوین آئین نامه این قانون در دولت ۹ ماه طول کشید و هنوز هم خبری از واردات خودرو نیست.

نماینده مردم اسفراین بیان کرد: بنابراین وضع خودرو روز به روز بدتر می‌شود، همچنین شیوه ارائه خودرو در بورس به شکل موجود قابل قبول نیست چرا که فقط موضع دلالان عوض می‌شود در واقع عرضه خودرو در بورس باعث شده دلالان به این بازار کوچ کنند.

وی درباره حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف شد تا دو نرخی بودن ارز از بین برود اما متأسفانه امروز ارز چند نرخی شده است، دولت نباید خود را نسبت به بازار غیررسمی ارز بیگانه بداند چرا که این بازار بر همه حوزه‌ها و اقتصاد کشور اثرگذار است. ضروری است تیم اقتصادی دولت قوی‌تر عمل کند.

کد خبر 5665572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha