۸ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱

نشست علمی «ظرفیت های فرهنگی و علمی استرالیا» برگزار شد

نشست علمی «ظرفیت های فرهنگی و علمی استرالیا» برگزار شد

نشست علمی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استرالیا» به همت معاونت پژوهش و گروه فرهنگ و زبان‌های شرقی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست علمی «ظرفیت‌های فرهنگی و علمی استرالیا» به همت معاونت پژوهش و گروه فرهنگ و زبان‌های شرقی مجتمع زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی برگزار شد.

این نشست با ارائه حجت الاسلام یحیی جهانگیری، فعال در عرصه بین الملل، در سالن جلسات مجتمع زبان و فرهنگ شناسی به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

در ابتدا دبیر جلسه، حجت الاسلام مقیسه ضمن خوش آمد گویی، به معرفی و فعالیت‌های علمی و تبلیغی ایشان در عرصه بین الملل و وضعیت فرهنگی و جغرافیای کشور استرالیا پرداخت.

در ادامه، جهانگیری در سه بخش به ارائه مطالب پرداخت و با ارائه توضیح مختصری از این قاره پهناور، اظهار داشت: ما در مواجهه با مسائل مرتبط با استرالیا باید به یک نکته توجه داشته باشیم و آن اینکه غرب را در شرق ندیده ایم و در حقیقت، استرالیا، غربِ مغفول در حوزه‌های مطالعاتی و تبلیغی ماست، برنامه‌های تولید شده فرهنگی و علمی ما بدون توجه به استرالیا است و حتی برخی نهادهای فرهنگی به طور فیزیکی نیز در آنجا حضور ندارند.

در بخش دوم وی به ظرفیت‌های این کشور از جمله رفاه مناسب، توجه به اقلیت‌ها و نیاز شدید دینی در استرالیا و آزادی‌های دینی قابل توجه در این کشور پرداخت و به فعالیت‌های فرهنگی و دینی پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) به طور خودجوش مانند تأسیس مدرسه، روزنامه و مجله اشاره کرد.

سخنران نشست در بخش سوم نیز برخی چالش‌ها در این کشور از جمله فعالیت برخی فرقه‌های انحرافی و خرده جریان‌های افراطی فرهنگی و عدم سازماندهی شیعیان را یادآور شد و افزود: مسلمانان از کشورهای مختلف از اولین مهاجرینی بودند که به استرالیا آمدند و نقشی مؤثر در فرهنگ این کشور داشتند.

کد خبر 5667956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha