۱۳ دی ۱۴۰۱، ۷:۳۶

پیشنهاد «مؤسسه نوآوری هلال احمر» تصویب شد/جذب نخبگان و نجاتگران

پیشنهاد «مؤسسه نوآوری هلال احمر» تصویب شد/جذب نخبگان و نجاتگران

در یکصد و پنجاه و یکمین نشست شورای عالی جمعیت هلال احمر، اساسنامه «موسسه نوآوری هلال احمر» و پیشنهاد جذب نجاتگران با درجه ایثار به صورت شرکتی، با رای موافق اعضا به تایید رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، «شورای عالی» که متشکل از منتخبین مجمع عمومی است تصمیمات اساسی جمعیت هلال احمر را بررسی و تصویب می‌کند و یکصد و پنجاه و یکمین نشست این شورا با حضور رئیس جمعیت هلال احمر و دبیرکل این جمعیت برگزار شد.

در این نشست مشکلات تعدادی از املاک هلال احمر به صورت موردی مطرح و پیشنهادات کارشناسی ارائه شده به شورای عالی برای رفع آن مشکل، رد یا تأیید شد. موضوعات مربوط به املاک، بخش عمده‌ای از دستور کار و زمان جلسه را به خود اختصاص داد.

همچنین اساسنامه پیشنهادی «مؤسسه نوآوری هلال احمر» پس از طرح در جلسه به اتفاق آرا تصویب شد. پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، پیش از رأی شورای عالی به تصویب این اساسنامه در دفاع از تأسیس و راه‌اندازی مؤسسه گفت: «این مؤسسه مزیت رقابتی قابل توجهی را برای هلال احمر در داخل و خارج از کشور در زمینه نوآوری‌های فناورانه ایجاد خواهد کرد و بستری است که با حمایت نهادهای مسئول در کشور زمینه جذب نخبگان را برای تولید محصولات امداد و نجات و درمان و توانبخشی فراهم می‌کند.»

این مؤسسه شتاب‌دهنده‌ای خواهد بود تا استارتاپ‌های مختلف را در زمینه‌های زیست فناوری، نانو فناوری و دیگر زیر مجموعه‌های‌هایتک برای رفع نیازهای مرتبط با اقدامات بشردوستانه هلال احمر ایران و دیگر اعضای نهضت جهانی صلیب سرخ حمایت کند و در گام اول فعالیت خود، هسته‌های نوآور را با اتکا به پیشنهادات، تجربیات و توان جوانان و داوطلبان هلال احمر راه‌اندازی خواهد کرد.

همچنین در این نشست شورای عالی، جذب و به‌کارگیری نجاتگران هلال احمر که دارای درجه ایثار هستند به صورت شرکتی، مورد تأیید قرار گرفت.

ایثار؛ عالی‌ترین درجه امدادی در هلال احمر ایران است که تعداد اندکی از افراد دارای درجه نجاتگر یکمی پس از آزمون عملی موفق به اخذ آن می‌شوند و در حال حاضر حدود یک هزار نجاتگر با درجه ایثار فعال در پایگاه‌های امداد و نجات سراسر کشور در انتظار جذب هستند.

آخرین مصوبه صد و پنجاه و یکمین نشست شورای عالی جمعیت هلال احمر، تأیید کلیات تأسیس کارخانه کشت، فرآوری و عصاره‌گیری گیاهان دارویی در لرستان بود.

کد خبر 5672004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha