۲۱ دی ۱۴۰۱، ۸:۳۳

معاون وزیر اشاد:

محرومیت های فرهنگی استان ایلام عمیق است

محرومیت های فرهنگی استان ایلام عمیق است

ایلام-معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فاصله زیرساخت‌های فرهنگی استان ایلام با استان‌های برخوردار عمیق است که باید تلاش کنیم این محرومیت جبران شود.

به گزارش خبرنگار مهر، یاسر احمدوند شامگاه سه شنبه در نشست صمیمانه با ناشران، نویسندگان و شاعران استان و آیین اختتامیه ششمین دوره جایزه کتاب سال استان ایلام، اظهار کرد: مردم استان نقش مهمی در دوران دفاع مقدس داشتند و مدیریت دفاع مقدس بر عهده مردم بود.

وی با بیان اینکه امروز هم در عرصه اقتصادی نیز مردم پای کارند و مسئولان نیز باید تلاش خود را مضاعف کنند، افزود: دوران دفاع مقدس همین مردم ایلام جنگ را مدیریت کردند، اما حجم محرومیت استان در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی و هنری قابل انکار نیست، حتی به نسبت سایر استان‌ها فاصله‌ای محسوس وجود دارد، مدیران استانی می‌توانند بخشی از این عقب افتادگی‌ها را پیگیری کنند.

وی بیان کرد: بسیاری از پیشنهاداتی که در این نشست مطرح شد قابل پیگیری است، اما باید توجه داشت منابع مالی در کشور محدودیت‌های ویژه‌ای دارد، ما هم علاقمند هستیم اعتبارات فرهنگی کشور بیشتر شود، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای پیگیری دغدغه هنرمندان قابل برنامه ریزی و تشکیل است.

وی با تاکید بر اینکه باید همین منابع محدود را مدیریت کرد که در جای درست هزینه شود، مطرح کرد: پیشنهاد می‌کنم اولویت‌ها و پیشنهادات اهالی فرهنگ و هنر استان ایلام احصا و تدوین تا در سفر آینده ریاست جمهوری به استان ایلام مطرح شود.

نویسندگان و ناشران ایلامی در نشستی صمیمانه با معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که همزمان با اختتامیه جایزه کتاب سال استان ایلام در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد ایلام، برگزار شد، دغدغه‌ها و مطالبات خود را با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند.

ششمین جایزه کتاب سال استان ایلام از سوی موسسه فرهنگی اقلیم هشت و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

کد خبر 5679232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha