۳۰ دی ۱۴۰۱، ۱۵:۱۲

کرملین:

آمریکا تلاش می کند از طریق آمریکای لاتین برای اوکراین سلاح بفرستد

آمریکا تلاش می کند از طریق آمریکای لاتین برای اوکراین سلاح بفرستد

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد تلاش آمریکا برای ارسال سلاح به اوکراین از طریق کشورهای آمریکای لاتین را زیر نظر داریم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه می گوید آمریکا در تلاش است که این بار از طریق کشورهای آمریکای لاتین برای اوکراین تسلیحات نظامی ارسال کند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز جمعه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که روسیه تلاش های آمریکا برای ترغیب کشورهای آمریکای لاتین برای تحویل سلاح به اوکراین را زیر نظر خواهد داشت.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در ادامه تاکید کرد که روسیه از شنیدن اقداماتی این چنینی از سوی آمریکا غافلگیر نشده است و به طور کلی این روزها تصور چیزی بتواند غافلگیرکننده باشد سخت است.

پسکوف در این اظهارات که در واکنش به بیانیه یکی از نمایندگان پنتاگون مبنی بر اینکه واشنگتن با ۹ کشور آمریکای لاتین همکاری می کند تا از آنها بخواهد در ازای دریافت تجهیزات آمریکایی، سلاح های روسی خود را به اوکراین تحویل دهند، بیان شد، بار دیگر تاکید کرد: البته ما این وضعیت را به دقت زیر نظر خواهیم داشت.

ژنرال «لورا ریچاردسون» فرمانده نظامی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که ونزوئلا، کوبا، نیکاراگوئه و شش کشور دیگر آمریکای لاتین تجهیزات نظامی روسیه دارند و واشنگتن تلاش می کند این تسلیحات را با انواع آمریکایی جایگزین کند، آن هم در صورتی که این کشورها بخواهند تسلیحات روسی خود را به اوکراین اهدا کنند.

دولت آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن، جواز ارسال حدود ۲۵ میلیارد دلار کمک نظامی مستقیم به اوکریان را صادر کرده است.

گرچه آمریکا تاکنون از ارسال تانک به اوکراین خودداری کرده اما وزرای دفاع گروه موسوم به «گروه ارتباط دفاعی اوکراین» که اعضای ناتو نیز در آن عضویت دارند، روز جمعه در پایگاه نیروی هوایی رمش‌تاین آلمان گرد هم آمده و درباره ارسال تسلیحات سنگین‌تر به کی‌یف بحث و گفت‌وگو خواهند کرد.

از سوی دیگر، نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی افشا کرد که ارتش آمریکا از زرادخانه اسرائیل در اراضی اشغالی، صدها هزار گلوله توپخانه به اوکراین ارسال می‌کند. بر اساس گزارش اخیر نیویورک‌تایمز، همزمان با تحلیل رفتن زرادخانه تسلیحاتی نیروهای اوکراین، پنتاگون در تقلاست تا برای این کشور مهمات پیدا کند و در همین راستا، از طریق زرادخانه‌ای واقع در اراضی اشغالی، برای کی‌یف خمپاره و مهمات می‌فرستد!

کد خبر 5687327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha