۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۰۳

فرماندار نیر:

محوطه سد یامچی به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

محوطه سد یامچی به منطقه گردشگری تبدیل می‌شود

نیر- فرماندار شهرستان نیر گفت: طرح گردشگری اطراف سد یامچی ارائه شده و امیدواریم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای این طرح با چشم‌اندازی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

شهرام محمدی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سد سرخاب از سال ۹۸ بلاتکلیف به حال خود رها شده بود که ما سعی کردیم از اواخر تیرماه تکمیل این پروژه را استارت بزنیم و بیش از ۱۲ میلیارد تومان اعتبار ملی از طریق جهاد کشاورزی به این طرح در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اهالی همجوار سد سرخاب از مزایای این طرح استفاده خواهند کرد، گفت: پروژه به طول ۲۲ کیلومتر در مراحل نهایی لوله‌گذاری قرار گرفته و امیدواریم هر چه سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان نیر از تجدیدنظر در حریم و بستر رودخانه آغلاغان به نفع کشاورزان و بهره‌برداران منطقه خبر داد و تصریح کرد: قرار است با حفظ مالکیت اراضی زراعی و باغات حریم این بستر مشخص و مابقی اراضی به کشاورزان واگذار شده و قطعاً در این بازنگری فعالیت‌ها به نفع اهالی خواهد بود.

محمدی در مورد آبگرم قینرجه و بوشلو افزود: بعد از گذشت سال‌های طولانی از بلاتکلیفی این ۲ آبگرم، قرار شد تا شرکت آب منطقه‌ای به صورت ۲۰ ساله قینرجه را به سرمایه‌گذاران واگذار کند و بوشلو نیز آماده سرمایه‌گذاری است تا شاهد به ثمر رسیدن این ۲ آبدرمانی به شکل مدرن با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این آبدرمانی‌ها از ظرفیت خوب گردشگری منطقه نیر به حساب می‌آیند و در کنار آن امیدواریم با ابلاغ طرح جامع بولاغلار در آینده نزدیک و واگذاری آن به سرمایه‌گذاران، تحول اساسی را در این منطقه شاهد باشیم.

محمدی به تأمین آب سالم از طریق سد یامچی برای ساکنان اردبیل و دیگر شهرها خبر داد و اضافه کرد: به هیچ وجه فاضلابی از نیر به سرچشمه سد یامچی وارد نمی‌شود بلکه آبی زلال به سد یامچی ریخته شده و از طریق تصفیه‌خانه تحویل اهالی می‌شود.

وی بیان کرد: فضای باز اطراف سد یامچی قرار است در قالب طرح گردشگری به سرمایه‌گذاران واگذار شود تا امکان اجرای طرح‌های گردشگری مناسب فراهم آید.

سرکشی به ۱۰۰ روستا و شناسنامه‌دار شدن آنها

فرماندار شهرستان نیر در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۱۰۰ روستا در شهرستان نیر دارای سکنه است و ما با سرکشی مستمر به این روستاها سعی کردیم در قالب شناسنامه مشکلات، نارسایی‌ها و توانمندی‌های این روستاها را احصا کنیم.

محمدی تصریح کرد: در حوزه راه روستایی هفت کیلومتر آسفالت و ۹۵ هزار متر مربع لکه‌گیری و آسفالت گرم انجام شده و بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای توسعه راه‌های روستایی نیر اختصاص یافته است.

وی از بازنگری برخی طرح‌های هادی و الحاق زمین‌های اطراف روستاها به طرح هادی روستایی اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری برای ۲۱ روستا تأمین منابع با هدف آسفالت‌ریزی و اجرای طرح هادی انجام شد و این فرآیند در سال آینده ادامه خواهد داشت.

محمدی در مورد مشکل آب روستاها نیز افزود: با همکاری آب و فاضلاب استان امسال بیش از ۷۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده و تلاش بر این است تا روستاییان از آب شرب سالم و مناسب بهره‌مند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بعد از سال‌های طولانی قرار است سال آینده اصلاح شبکه آبرسانی ۴۰ روستا انجام شود تا دیگر فرسودگی لوله و هدر رفت منابع آب را شاهد نباشیم.

محمدی از اهالی نیر خواست تا نسبت به سنددار کردن اراضی زراعی اقدام کرده و پوشش بیمه‌ای خود را با پرداخت یک سوم هزینه‌ها انجام دهند.

فرماندار شهرستان نیر اضافه کرد: از ۲۱ هزار نفر جمعیت این شهرستان، ۶ هزار نفر فاقد پوشش بیمه‌ای هستند که امیدواریم در قالب بیمه اجتماعی از مزایای آن استفاده کنند.

کد خبر 5710855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha