۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۰۲

سنتکام اعلام کرد؛

زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی در سوریه/ کشته شدن یک سرکرده داعش

زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی در سوریه/ کشته شدن یک سرکرده داعش

فرماندهی مرکزی آمریکا با ادعای کشته شدن «حمزه الحمصی» یکی از سرکرده های برجسته داعش در حمله هوایی به شمال شرق سوریه، از زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی در این عملیات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) از زخمی شدن چهار نظامی آمریکایی در عملیات مشترک با نیروهای سوریه دموکراتیک علیه تروریست‌های داعش در شمال شرق سوریه خبر داد.

بر اساس این گزارش، فرماندهی مرکزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته (پنج شنبه شب) در عملیات بالگردهای ارتش آمریکا که با حضور نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) در شمال شرق سوریه انجام شد، چهار سرباز و یک سگ ارتش آمریکا کشته شدند.

طبق ادعای سنتکام، در این عملیات «حمزه الحمصی» یکی از سرکرده‌های برجسته گروه تروریستی داعش کشته شد.

این بیانیه می‌افزاید که چهار سرباز و یک سگ زخمی ارتش آمریکا در یکی از مراکز درمانی آمریکا در عراق تحت درمان هستند.

گفتنی است که با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیماً جایگزین این گروهک شدند و دقیقاً از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیرقانونی است.

کد خبر 5711827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha