۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۰۱

مدیرکل اجتماعی استانداری البرز خبر داد؛

فعالیت ۳ مرکز نگهداری کودکان در البرز

فعالیت ۳ مرکز نگهداری کودکان در البرز

کرج- مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز گفت: سال ۱۴۰۱ دو مرکز جدید نگهداری کودکان به تنها مرکز موجود اضافه شده و ظرفیت این مراکز از ۳۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد کاظمینی عصر جمعه در حاشیه بازدید از مراکز نگهداری دختران و پسران کار و خیابان ضمن حضور در بین کودکان، سال جدید را به آنان تبریک و تهنیت گفت، افزود: سال ۱۴۰۱ دو مرکز جدید نگهداری کودکان به تنها مرکز موجود اضافه شده و ظرفیت این مراکز از ۳۰ نفر به ۱۵۰ نفر افزایش یافت.

کاظمینی اضافه کرد: سال ۱۴۰۱ طرح سکنا (ساماندهی کودکان و نوجوانان کار و خیابان البرز) کلید خورد.

وی هدف اصلی این طرح را توانمندسازی و امیدآفرینی در بین کودکان کار و خیابان و حمایت از خانواده‌های آنان عنوان کرد، گفت: تا کنون در این طرح ۱۰۰ کودک و خانواده‌های آنان شناسایی و وارد طرح شده اند.

کاظمینی گفت: یکی از امتیازات این طرح مشارکت و همکاری سمن‌ها و خیرین استان است.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز اضافه کرد: ازجمله شاخصه‌های این طرح می‌توان به بیمه عمر رایگان کودکان اشاره کرد و همچنین آموزش مهارت‌های لازم به کودکان و خانواده‌های آنان و دوره‌های سلامت روان انجام می‌پذیرد. و حمایت‌های دیگر مادی و پشتیبانی از خانواده‌ها از اقدامات دیگر این طرح است.

کاظمینی اضافه کرد: در حال حاضر مرکز غربالگری و نگهداری شهید فخری‌زاده تجهیز و آغاز به کار کرده و همچنین مرکز نگهداری شبانه روزی ماهدشت از جمله اقدامات دیگر در این حوزه است.

وی از دغدغه مندی و پیگیری ویژه استاندار محترم در حوزه‌های اجتماعی که باعث تحولات مهمی شده است و همچنین تلاش‌های دستگاه‌هایی مثل بهزیستی و شهرداری‌ها تشکر و قدردانی کرد.

کد خبر 5739823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha