۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲

صادقی مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ گذشت، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است

ترویج فرهنگ گذشت، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه گفت: ترویج فرهنگ گذشت و صلح، تقویت کننده روحیه همبستگی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه هدف از برگزاری «همایش صبر» را تجلیل از فعالان عرصه صلح و سازش در جامعه و تقدیر از افرادی که با گذشت از حق قانونی خود محکومانی را به آغوش خانواده برگرداندند و موجب ترویج این فرهنگ پسندیده در سطح جامعه شدند بیان کرد.

وی افزود: افرادی که اولیای دم هستند و با رضایت خود از قصاص محکوم می‌گذرند همواره به خاطر خدا و ائمه اطهار این عمل بزرگ را انجام می‌دهند و در همین راستا در دوره‌ای که از چند ماه گذشته آغاز شده و تا میلاد حضرت امام رضا (ع) ادامه دارد فعالیت‌ها تحت پویشی با عنوان «به عشق امام رئوف می‌بخشم» ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه ادامه داد: افرادی که در قالب این پویش با استفاده از مال، آبرو، اعتبار و جایگاه اجتماعی و مسئولیتی واسطه صلح و بخشش می‌شوند و افرادی که در این پویش از حق مالی یا قصاص می‌گذرند و رضایت می‌دهند باعث گسترش صفا و صمیمیت در جامعه و مایه تقویت همبستگی اجتماعی می‌شوند.

وی با تقدیر از مردم، خیران و مسئولان استان اصفهان، گفت: استان اصفهان هم مردم رئوفی دارد که دارای روحیه گذشت و بخشش هستند، هم خیرینی دارد که با مال و آبرو و اعتبار خود واسطه بخشش و صلح می‌شوند و هم مسئولانی دارد که با جدیت پیگیر این گونه مسائل هستند و گسترش این جریان در استان را باید به مردم اصفهان تبریک گفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی با اشاره به آمار گذشت و بخشش در پرونده‌های کل کشور، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۷۵۰ مورد رضایت در پرونده‌هایی با موضوع جرایم سنگین و هزاران مورد رضایت در پرونده‌هایی با موضوع جرایم سبک صورت گرفت و آمار بخشش در پرونده‌های قصاص نسبت به سال ۱۴۰۰ بیست درصد افزایش داشته است.

وی آمار صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف کشور در سال ۱۴۰۱ را ۴۳ درصد اعلام کرد و گفت: آمار صلح و سازش در پرونده‌های شوراهای حل اختلاف کل کشور در سال گذشته به ۴۳ درصد رسید و این آمار از ۲۹ درصد به ۳۹ و سپس تا ۴۳ درصد در طول سه سال گذشته افزایش داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی بیان کرد: با تلاش مسئولان شوراهای حل اختلاف، صلح‌یاران، میانجی گران و خیران و با ترویج فرهنگ صلح و سازش و گذشت در جامعه شاهد افزایش این امر پسندیده در جامعه خواهیم بود.

کد خبر 5782849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha