۳۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۴۲

لاوروف:اگر ناتو مخالف توقف درگیری در اوکراین است،مسکو آمادگی دارد

لاوروف:اگر ناتو مخالف توقف درگیری در اوکراین است،مسکو آمادگی دارد

وزیر خارجه روسیه در سخنانی با اشاره به موضع‌گیری اخیر دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی تصریح کرد: اگر ناتو مخالف توقف درگیری‌ها در اوکراین است، مسکو برای این کار آمادگی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد: سفر «بلینکن» (وزیر خارجه آمریکا) به چین به روابط دوجانبه بین پکن و واشنگتن مربوط است.

وی در این ارتباط اضافه کرد: تا آنجا که به چشم انداز عملیات نظامی ویژه مربوط می شود، اهداف تعیین شده محقق خواهند شد. من می توانم توجه شما را به این موضوع جلب کنم که رئیس‌ جمهور پوتین در این مورد به تفصیل در نشست با خبرنگاران نظامی و مجمع بین‌ المللی اقتصادی سن پترزبورگ صحبت کرد.

وزیر خارجه روسیه در سخنان خود ادامه داد: اگر ناتو می گوید که مخالف توقف درگیری ها در اوکراین است؛، پس می‌خواهند بجنگند. مسکو برای این کار آماده است.

به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو دیروز دوشنبه در سخنانی گفت که صلح عادلانه در اوکراین «نمی‌ تواند به معنای توقف درگیری ها باشد».

استولتنبرگ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدراعظم آلمان در این باره گفت: همه ما می خواهیم این جنگ پایان یابد. اما صلح عادلانه نمی تواند به معنای توقف درگیری و پذیرش توافقی که روسیه دیکته می کند، باشد. ائتلاف قصد دارد تا زمانی که لازم باشد از کی یف حمایت کند. ضد حمله های اوکراین شروع شده است. هرچه مناطق بیشتری را آزاد کنند، جایگاه آنها در میز مذاکره قوی‌ تر خواهد بود.

کد خبر 5815682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha