۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۹:۳۸

معاون دادگستری قزوین:

دپوی زباله های شرکت خودروسازی در تاکستان قانونی نیست

دپوی زباله های شرکت خودروسازی در تاکستان قانونی نیست

قزوین- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قزوین گفت: برای دپوی زباله های شرکت خودروسازی در تاکستان هیچ مجوزی صادر نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر علی فولیان در بازدید از سایت پسماند نخاله ساختمانی شهر تاکستان اظهار کرد: طی گزارشات رسیده از سوی نهادهای مردمی با تخصص محیط زیست مبنی بر عدم مدیریت صحیح دفع پسماند ماسه سوخته شرکت صنایع ریخته‌گری متعلق به یک شرکت خودروسازی در خارج از جایگاه استاندارد و تعریف شده از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور، به منظور پیشگیری از بروز معضلات زیست محیطی در منطقه اعم از پراکندگی آلودگی در مناطق جوار شهر تاکستان، احتمال ورود آلودگی پسماندها به خاک و منابع آب زیرزمینی و انتشار مواد شیمیایی در محیط زیست و در راستای صیانت از حقوق عامه، از محل نگهداری موقت پسماند ریخته گری یک شرکت خودرو سازی بازدید میدانی انجام شد.

وی تاکید کرد: پسماند دپو شده از ناحیه شرکت خودروسازی، از دیدگاه سازمان‌های مردم نهاد در حوزه محیط زیست، از نوع صنعتی است که در جایگاه مناسب و تعریف شده سازمان محیط زیست کشور دفن نشده است.

فولیان در این بازدید ضمن تفهیم عواقب قانونی ناشی از عدم رعایت مقررات زیست محیطی و تعیین ضرب الاجل برای بهبود وضعیت این سایت، گفت: جایگاه پسماند نخاله‌های ساختمانی باید مجوز فعالیت خود را اخذ نموده و ضوابط فنی و روش‌های دفن پسماندها رعایت شود.

وی ادامه داد: متولیان سایت پسماند نخاله‌های ساختمانی تاکستان باید پروتکل‌ها و الزامات کمیته کارشناسی برای استقرار جایگاه مانند نصب دوربین، فنس کشی، عدم پذیرش پسماندهای غیرنخاله، حضور نگهبان در جایگاه و … را رعایت کنند.

فولیان با یادآوری اینکه از تاریخ اول فروردین ماه ۱۴۰۲ مجوز تخلیه پسماند برای شرکت خودروسازی در این سایت از سوی اداره کل محیط زیست داده نشده است، تاکید کرد: تا برگزاری جلسه استانی در این خصوص و اتخاذ تصمیم نهایی نباید هیچ گونه تخلیه پسماند از سوی این شرکت خودروسازی در این سایت صورت گیرد و چنانچه محرز شود که تخلیه پسماند از سوی شرکت مذکور بدون مجوز صورت گرفته است، مدیران متخلّف تحت تعقیب کیفری قرار خواهند گرفت.

این مقام مسئول در ادامه به منظور پیشگیری از آلودگی آب‌های زیر زمینی، استعلام فوری در خصوص تبعات دفع پسماندهای شرکت خودروسازی را از شرکت آب منطقه‌ای استان متذکر شد.

در ادامه این مقام قضائی و هیأت همراه از محل نگهداری موقت پسماند ریخته گری شرکت خودرویازب بازدید کردند.

گفتنی است در جریان این بازدید با تعیین مهلت زمانی مقرر گردید شرکت خودرویازی مستقر در تاکستان با کسب نظر از اداره کل محیط زیست استان در اسرع وقت نسبت به پاکسازی و تعیین تکلیف و مدیریت اصولی پسماند اقدام کند.

کد خبر 5834421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha