۲۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۱۰

زلفی‌گل در حاشیه جلسه هیئت دولت:

هزار دانشجو با شائبه تخلف در حال تحصیل‌ هستند

هزار دانشجو با شائبه تخلف در حال تحصیل‌ هستند

وزیر علوم گفت: شائبه تخلف هزار دانشجو در کنکور وجود داشت و سازمان سنجش آنها را برای آزمون مجدد فراخواند، اما مجلس استفساریه‌ای داد مبنی بر اینکه این قانون برای داوطلبان است نه دانشجویان.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه برگزاری جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اثبات تقلب هزار نفر در کنکور و حضور این افراد در دانشگاه‌ها گفت: بر اساس قانون، این طور مشخص شده که در کنکور ۱۴۰۰ اگر در تصحیح پاسخنامه شائبه تخلف وجود داشته باشد، یک آزمون مجدد گرفته شود؛ بنابراین سازمان سنجش این افراد را برای ثبت‌نام و آزمون مجدد فراخوانده بود تا تأیید شود آنها به درستی وارد دانشگاه شده‌اند؛ در نهایت پس از بررسی، این افراد ثبت نام شده بودند.

وی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی استفساریه داد مبنی بر آن که موارد قانون درباره شائبه تخلف به داوطلبان مربوط است نه دانشجویان؛ بنابراین افرادی که دانشجو شده بودند و سر کلاس رفته‌اند شامل حال این موارد قانونی نمی‌شدند؛ این گروه همان هزار نفر هستند. در واقع استفساریه مجلس حکم کرد که چون این افراد دانشجو شده‌اند و دیگر داوطلب نیستند باید سر کلاس بروند و درسشان را ادامه دهند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: پس از آزمون سال ۱۴۰۰ بدون اعلام اسامی افرادی که شائبه تخلف در پاسخنامه آنها وجود دارد، آزمون مجددی گرفته و در صورت تأیید معرفی می‌شدند.

زلفی‌گل در پاسخ به این سوال که آیا هزار نفر از افراد دارای شائبه تخلف دانشجو شده‌اند، اضافه کرد: بله این اتفاق افتاده است. شائبه تخلف برای این افراد بر اساس قانون وجود داشته و سازمان سنجش این افراد را فراخوانده بود که همان قوانین و مسیر برایشان طی شود؛ اما در این بین استفساریه مجلس آمد که در آن عنوان شد این قانون برای داوطلبان است نه کسانی که دانشجو شده و سر کلاس رفته‌اند.

وی بیان کرد: وقتی فردی که دانشجو شده و سر کلاس رفته فرا خوانده می‌شود آثار اجتماعی، روحی و روانی دارد و مجلس بر این اساس استفساریه داده بود که این قانون برای افرادی است که داوطلب هستند و نه برای دانشجویان.

کد خبر 5834675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha