۲۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷

رئیس تامین اجتماعی اردستان خبر داد؛

کاهش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان اردستان

کاهش ۳۰ درصدی آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان اردستان

اردستان-رئیس تامین اجتماعی اردستان گفت‌:آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان اردستان طی یک‌سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا تاجرزاده در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه اردستان، اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی یک سازمان بزرگ و باسابقه خدماتی بیمه‌ای است که حمایت‌های گسترده و متنوع را ارائه می‌کند و با توجه به اهمیت خدمات و گردش مالی عظیم و نقش اساسی در تأمین معیشت و رفاه جامعه، این سازمان وظیفه سنگینی را دارد.

وی افزود: با تلاش و پیگیری‌های انجام شده، شعبه تأمین اجتماعی اردستان توانسته است در سال ۱۴۰۱ طی چهار دوره ارزشیابی انجام شده بر اساس ۴۵ شاخص، دو دوره رتبه سوم و یک دوره رتبه چهارم را در استان کسب کند و در بین شعبه‌های هم‌تراز خود نیز رتبه اول را کسب کرده است.

رئیس تأمین اجتماعی اردستان خاطرنشان کرد: در راستای تأمین پوشش بیمه‌ای برای اقشار مختلف جامعه و حمایت از خانواده و توسعه خانواده‌محوری، طرح‌هایی نظیر بیمه فراگیر خانواده ایرانی اجرا شده که آمار این نوع بیمه در شهرستان اردستان طی یک‌سال گذشته ۲۶ درصد افزایش داشته یعنی از هزار و ۲۰۸ نفر در فروردین سال گذشته، به عدد هزار و ۵۲۵ نفر رسیده است.

تاجرزاده تاکید کرد: آمار مقرری بگیران بیمه بیکاری در شهرستان اردستان طی یک‌سال گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است که این آمار نشان‌دهنده وحدت، همدلی و اقدامات مؤثر مسئولان شهرستان در ایجاد فرصت‌های شغلی و تلاش برای رفع بیکاری است.

وی تصریح کرد: آمار بیمه‌شدگان اجباری در شهرستان اردستان تا فروردین ماه سال جاری حدود ۷ هزار و ۵۲۸ نفر بوده و جمع کل بیمه‌شدگان اصلی و تبعی شهرستان حدود ۲۶ هزار و ۷۷۱ نفر شامل ۱۱ هزار و ۴۲۰ نفر انواع بیمه‌شدگان بیمه‌های اصلی و مابقی تبعی هستند.

رئیس تأمین اجتماعی اردستان ادامه داد: آمار بازنشستگان اصلی و تبعی تأمین اجتماعی اردستان حدود ۴ هزار و ۷۲۸ نفر بوده و مجموع مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی اردستان بیش از ۳۱ هزار نفر بوده که براساس آخرین سرشماری انجام شده، حدود ۷۵ درصد مردم شهرستان تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند.

تاجرزاده بیان کرد: حمایت‌های گسترده و متنوع سازمان تأمین اجتماعی در سه گروه حمایت‌های بلند مدت شامل پرداخت مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان است که در این حوزه در شعبه اردستان طی سال گذشته حدود ۱۵۷ میلیارد تومان پرداختی بوده است.

وی یادآور شد: گروه دوم حمایت‌های گسترده و متنوع سازمان تأمین اجتماعی شامل حمایت‌های کوتاه مدت از جمله غرامت دستمزد ایام بیماری، بارداری، بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج و مجلس ترحیم است که طی سال گذشته حدود ۸ میلیارد تومان در اردستان پرداختی داشتیم.

رئیس تأمین اجتماعی اردستان خاطرنشان کرد: دیگر حمایت‌های سازمان تأمین اجتماعی بخش درمان است که به صورت مستقیم توسط مراکز ملکی سازمان است و بخش غیرمستقیم نیز با خرید خدمات از مراکز خصوصی به افراد خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 5836246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha