۵ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۰۳

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان شناسایی شده اند

۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان شناسایی شده اند

کاشان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان شناسایی شده و پرونده برای آنان تشکیل شده اند.

عباس آزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری یکم تا هفتم مردادماه به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی اظهار داشت: این بیماری یک اختلال انعقادی ارثی است که انتقال آن وابسته به جنس بوده و عمدتاً در آقایان بروز می‌کند.

وی ابراز داشت: بیماری هموفیلی می‌تواند ندرتاً به‌صورت اکتسابی در بزرگ‌سالی نیز بخصوص در خانم‌ها (بعد از زایمان) در افراد مسن و یا درزمینه بدخیمی‌ها مشاهده شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: به علت ماهیت خونریزی دهنده بیماری هموفیلی، خونریزی در ارگان‌های مختلف بدن بروز می‌کند که در نوع شدید بیماری حتی به‌صورت خودبه‌خودی، بدون ضربه و فشار خاص نیز اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: این بیماری عمدتاً باعث خونریزی مفصلی شده و شایع‌ترین مفاصل درگیر مچ پا، زانو و آرنج هستند.

آزادی ادامه داد: یک هزار و ۶۷ بیمار خاص در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر وزارت در سطح شهرستان‌های کاشان وآران و بیدگل ثبت نام و شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۱۲۰ بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان شناسایی شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد همچنین ۳۵ بیمار تالاسمی، حدود ۶۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، ۳۰۰ بیمار دیالیزخونی و صفاقی و ۱۲ نفر بیمار متابولیک و بال پروانه‌ای می‌باشند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: واحد بیماران هموفیلی در بیمارستان متینی تنها مرکز درمان اورژانسی بیماران هموفیلی در شهرستان کاشان است که با داشتن تیم کامل درمانی متشکل از پزشکان درمانگر هموفیلی، هماتولوژیست، دندان پزشک و سایر گروه‌های تخصصی آمادگی کامل برای درمان موارد حاد و پیچیده بیماران را به‌صورت شبانه‌روزی دارد و فاکتورهای انعقادی موردنیاز بیماران هموفیلی در هنگام بستری و بیمار سرپایی به‌راحتی از سوی داروخانه طرف قرداد با دانشگاه جهت بیماران این بیماران قابل تأمین می‌باشد.

کد خبر 5848034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha