۲۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۴

هشدار «سیا» به بلینکن درباره شکست ضدحمله اوکراین علیه روسیه

هشدار «سیا» به بلینکن درباره شکست ضدحمله اوکراین علیه روسیه

«سیمور هرش» روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی گفت که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وزیر امور خارجه این کشور هشدار داده است که احتمالاً ضدحمله اوکراین منجر به شکست مسکو نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، سیمور هرش در مقاله‌ای که در فضای مجازی خود با عنوان «تابستان شاهین‌ها» منتشر کرده است، به نقل از یک مقام اطلاعاتی آمریکا نوشت: سیا به بلینکن هشدار داده است که ضدحمله اوکراین علیه روسیه موفقیت‌آمیز نخواهد بود و این ضدحمله چیزی جز اقدامی نمایشی از سوی زلنسکی نیست، با این حال، برخی در دولت آمریکا این مزخرفات را باور کرده‌اند.

این مقام آمریکایی مدعی شد که بلینکن در هفته‌های اخیر متوجه شده است که واشنگتن و کی‌یف در جنگ علیه روسیه پیروز نخواهند شد، بنابراین خواسته تا توافق صلح بین روسیه و اوکراین را میانجیگری کند. یعنی همان کاری که هنری کیسینجر در پاریس با پایان دادن به جنگ ویتنام انجام داد.

هرش افزود: آمریکا رویکرد خود در قبال درگیری در اوکراین را تغییر نخواهد داد، اما پایان درگیری نزدیک است، حتی اگر اظهارات مقامات آمریکایی در این خصوص شبیه به نوشته‌های کمدی به نظر برسد.

وی در خصوص مذاکرات جده درباره اوکراین هم در مقاله خود نوشته است: این مذاکرات از سوی آمریکا با هدف تسلیم کردن روسیه طراحی شده است. طرح این مذاکرات زاییده افکار جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا است، که تلاش کرد این رویداد را شبیه به پیمان صلح ورسای برنامه ریزی کند، جایی که ائتلاف بزرگ جهان آزاد برای جشن گرفتن پیروزی پس از شکست تحقیرآمیز یک دشمن منفور گرد هم می‌آیند.

این روزنامه نگار آمریکایی همچنین نوشت که قرار بود آخرین گام تسلیم روسیه پس از ضدحمله بهاری باشد و حتی محاکمه‌هایی به سبک «محاکمه نورنبرگ» هم در دادگاه کیفری بین المللی با حضور جیک سالیوان به عنوان نماینده آمریکا برنامه ریزی شده بود.

کد خبر 5864022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha