۲۷ شهریور ۱۴۰۲، ۲۱:۰۴

معاون بازرگانی سازمان صمت آذربایجان غربی خبر داد؛

صادرات بیش از ۳.۷ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

صادرات بیش از ۳.۷ میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی

ارومیه- معاون اموربازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی از صادرات بیش از ۳میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا از گمرکات استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسد فرهمند در این زمینه افزود: در ۵ ماهه نخست سال جاری ۳ میلیون و ۷۶۹ هزار تن انواع کالاهای تولید شده داخلی به ارزش بیش از یک میلیارد و ۳۶۳ میلیون دلار از گمرکات و پایانه‌های مرزی استان به بازارهای هدف خارجی صادر شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه ۲۰۹ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز کشور که در داخل مشابه تولیدی ندارند به ارزش بیش از ۳۹۹ میلیون دلار از گمرکات و پایانه‌های مرزی استان وارد کشور شده است.

فرهمند خاطرنشان کرد: طی ۵ ماهه نخست امسال ۶۱۴ فقره کارت بازرگانی ،۲۰۷ فقره کارت پیله وری و ۲ هزار و ۴۶۸ فقره کارت مرزنشینی برای تسهیل صادرات و واردات، صادر و یا تمدید اعتبار شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: با توجه به تغییر رویه صدور پروانه‌های صنفی از طریق درگاه ملی مجوزها و تعیین مدت زمان مشخص برای صدور و یا پاسخگویی به درخواست‌های ثبت شده در این سامانه، آذربایجان غربی در حوزه صدور مجوزهای لازم از طریق این درگاه جزو رتبه‌های برتر کشور است.

کد خبر 5888950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha