۳۱ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۷

امیرعبداللهیان مطرح کرد:

ضرورت ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور

ضرورت ترسیم نقشه راه توسعه روابط ایران و اکوادور

وزیر امور خارجه در دیداربا همتای اکوادوری در نیویورک گفت: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در ادامه دیدارهایش در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، عصر پنجشنبه ۳۰ شهریور به وقت محلی با «گوستاو مانریک» (Gustavo Manrique) وزیر امور خارجه اکوادور در محل اقامت خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه تقویت روابط با کشورهای حوزه آمریکای لاتین را برای جمهوری اسلامی ایران حائز اهمیت خواند و گفت: اخیراً به همراه رئیس جمهور سفری به آمریکای لاتین داشتیم و امیدوارم که در مرحله آتی فرصت دیدار از کشور شما به منظور تقویت روابط دوجانبه فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین عضویت اکوادور در شورای امنیت سازمان ملل را تبریک گفت و افزود: مواضع سازنده کشور شما موجب اعتبار شورای امنیت خواهد بود.

وزیر امور خارجه گفت: علیرغم تحریم‌های آمریکا، پیشرفت‌های زیادی بویژه در زمینه‌های تکنولوژی در ایران داشتیم و ما هیچ‌گونه محدودیتی برای توسعه روابط با اکوادور نداریم.

امیرعبداللهیان افزود: لازم است نقشه راه توسعه روابط دو کشور را ترسیم کنیم. همچنین از گسترش روابط دو کشور در مجامع بین‌المللی استقبال می‌کنیم.

گوستاو مانریک وزیر امور خارجه اکوادور نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: علاقه‌مند به توسعه روابط با ایران در زمینه‌های مختلف زیرساختی، انرژی، گردشگری، فرهنگی، شیلات و آبزیان هستیم و مشورت‌ها و گفت‌وگوهای مشترک را برای تقویت روابط دو کشور ادامه خواهیم داد.

کد خبر 5891559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha