۴ مهر ۱۴۰۲، ۹:۰۱

مهر بررسی کرد؛

عملکرد چهار جودوکار پس از چهار سال تعلیق/ زنگ خطر برای تیم ملی

عملکرد چهار جودوکار پس از چهار سال تعلیق/ زنگ خطر برای تیم ملی

جودو ایران پس از چهار سال تعلیق عازم نوزدهمین دوره بازیهای آسیایی شد اما نتوانست به مدالی دست پیدا کند و هر چهار ملی پوش کشورمان با شکست برابر رقبای خود حذف شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات جودو در این دوره از بازی‌ها با حضور ۲۳۶ جودوکار برگزار شد. در حالی که جودوکاران کشورهای حاضر در این مسابقات با تدارک ویژه و حضور در مسابقات مختلف با آمادگی کامل راهی هانگژو شده بودند، تیم ملی ایران با چهار جودوکار و تنها چند روز بعد از پایان تعلیق چهار سال راهی محل برگزاری این دوره از مسابقات شدند.

سه جودوکار در بخش مردان و یک جودوکار در بخش زنان، ترکیب تیم چهار نفره جودو را در این رقابت‌ها را تشکیل دادند. ابوالفضل محمودی دور نخست به جودوکاری از کره شمالی نتیجه را واگذار کرد.

عملکرد چهار جودوکار پس از چهار سال تعلیق/ زنگ خطر برای تیم ملی
ابوالفضل محمودی یکی از ملی پوشان ایران در هانگژو

مهدی فتحی پور در وزن ۸۱- کیلوگرم در مبارزه نخست خود «سحن سجس» از عراق را شکست داد و سپس به «آئن گربکف» جودوکار روسی الاصل بحرین باخت و حذف شد. قاسم باغچقی هم در وزن ۹۰- کیلوگرم دور نخست «فارس بداوی» از کشور فلسطین را با ضربه فنی شکست داد و در ادامه نتیجه در مصاف با «حمزه دیدار» از قزاقستان در ثانیه پایانی باخت و از جدول خارج شد.

مریم بربط تنها نماینده جودو ایران در بخش زنان در وزن ۷۰- کیلوگرم بعد از برتری مقابل «مایاکوا» از قزاقستان، در دومین مبارزه نتیجه را به «ماتی یازورا» از ازبکستان واگذار کرد. وی در گروه شانس مجدد مقابل «نیام باتسوری» از مغولستان در حالی که با امتیاز وازاری از حریف جلو بود ضربه فنی و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

عملکرد چهار جودوکار پس از چهار سال تعلیق/ زنگ خطر برای تیم ملی
مریم بربط تنها بانوی جودوکار ایران در هانگژو

کسب سه پیروزی و ثبت ۵ شکست حاصل تلاش چهار نماینده ایران در این دوره از بازی‌ها بود. در این دوره جودوکاران کشورمان به لحاظ فنی عملکرد قابل دفاعی داشتند و بازنده محض مقابل رقبای خود نبودند. سایه شوم چهار سال دوری از میادین بین المللی و غیبت در کمپ‌های بین المللی و از همه مهم‌تر عدم آشنایی با رقبا تأثیر خود را به خوبی در نتایج هر چهار جودوکار کشورمان به تصویر کشید.

تاتامی هانگژو نشان داد میراسماعیلی کار سختی برای ساختن تیم ملی جودو دارد و جوانانی که در چهار سال تعلیق در مسابقات انتخابی و اردوهای تیم ملی حضور داشت و بعضاً به چند تورنمنت در روسیه اعزام شدند، باید هدف مسئولان جودو باشد. بخصوص آنکه به زودی مسابقات قهرمانی رده‌های سنی آسیاست و باید از همین مسابقات برای رسیدن به آینده‌ای روشن کار را آغاز کرد.

کد خبر 5895312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      پرونده جودو با میراسماعیلی چندسال اسا بسته شده است.
      • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
        0 0
        درود بر محمد درخشان ناجی جودوی ایران
    • علی موحد IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      تا چندماه پیش رییس فدراسیون و همه مربیان از مسابقات کشورهای اسلامی و شرکت در رقابتهای روسیه و عراق و جایزه بزرگ و....... تعریف وتمجید میکردند حالا که در اثر بی تدبیری حذف شده اند تعلیق رو بزرگ کرده اند؟ مدیران وزارت ورزش و مردم فریب این بهانه ها را نمیخورند.
    • سیاحی IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      چنان میگویند یک هفته است از تعلیق درآمده ایم گویی یک هفته است بدنیا آمده اند یا یکهفته است جودو رو شروع کرده اند ! یا یک هفته است فدراسیون جودو افتتاح شده است ! در این چهارسال چه میکردید جز حاشیه سازی برای جودو ؟
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      در 4 سال گذشته فقط جودوکاران و ملی پوشان ومربیان را فراری دادند .فقط فرصت سوزی کردند . هر روز یک انتصاب سرکاری و عکس و مصاحبه داشتند و تیم ملی را فراموش کردند .
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      جودوکار 66 کیلو محمودی در مصاحبه بادوربین سیما : خدا رو شکر باختم !
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۴
      0 0
      منتظر شو تبلیغاتی جدید میراسماعیلی هستیم.