۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۰۴

نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی:

احداث سد هواسان نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است

احداث سد هواسان نیازمند دو هزار میلیارد تومان اعتبار است

کرمانشاه- نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث و راه اندازی سد هواسان نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب مورد نیاز منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار حیدری شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح جاده ۱۲ کیلومتری محور سرپل ذهاب به ازگله که با حضور استاندار، مسئولین و عوامل اجرای این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی جاده جایگزین هواسان و سد هواسان بخشی از نیازمندی‌های استان کرمانشاه، روستای ازگله و مردم شهرستان سرپل ذهاب بود که از زمان قدیم با پیوستگی سیاسی و فرهنگی مردم محل تردد بسیاری بوده است.

وی با اشاره به اهمیت بالای احداث سد هواسان و نیز جاده جایگزین، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده با توجه به وجود زمین‌های مرغوب در این منطقه اجرای طرح‌های آبرسانی و ساماندهی مانند سامانه سردسیری و گرمسیری بسیار کمک کننده خواهد بود و این سامانه تاکنون ۲ مرتبه مورد دستور از سوی مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

نماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سد هواسان به دلیل اهداف راهبردی خود در حوزه بهره مندی بهتر از منابع آبی باید تعریف و طراحی می‌شد و اکنون با برنامه‌ریزی‌های منسجم‌تری با تأمین اعتبار خوب و مورد نیاز باید به طور جدی آغاز به کار کند.

حیدری با بیان اینکه احداث سد هواسان یک پروژه چند ساله است که تاکنون روند چشمگیری نداشته، خاطر نشان کرد: طبق گزارشات این سد تنها هفت درصد رشد فیزیکی داشته با وجود اینکه اگر در همان سال‌های ابتدایی تأمین اعتبار می‌شد امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گرفت.

وی عنوان کرد: در سال‌های نخست احداث سد هواسان با تأمین ۳۹۰ میلیارد تومان اعتبار راه اندازی می‌شد اما تلاش برای دریافت بودجه آن به اندازه کافی صورت نگرفت و امروز با نیاز به ۲ هزار میلیارد تومان بودجه باید دنبال شود.

نماینده مردم شهرستان سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی به قرار گرفتن پروژه سد هواسان در ردیف اعتباری دولت اشاره و تاکید کرد: بر این اساس باید برای جبران عقب ماندگی‌های طرح در این مدت تلاش‌های لازم برای اخذ اعتبار صورت گرفته و با احداث این سد آب مورد نیاز منطقه تأمین شود.

حیدری با تاکید بر اینکه زمین‌های منطقه دشت ذهاب و حوالی سد هواسان جزو مرغوب‌ترین زمین‌های غرب کشور است، گفت: بر اساس نقش راهبردی و ژئوپلتیکی این منطقه و نقش سد هواسان باید اهتمام بیشتری برای اجرای آن ورزید.

وی در پایان اضافه کرد: مردم تاکنون اجرای طرح‌های عمرانی مشارکت داشته‌اند و در اجرای سد هواسان نیز طبق معمول همکاری خود را نشان داده و با اعطای زمین‌های خود مبلغی با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات آنها باید لحاظ شود.

کد خبر 5903883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha