لحظه‌به‌لحظه با «طوفان الاقصی»/روز ششم؛

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی/ ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی/ ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

حملات هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه و افزایش تلفات صهیونیست‌ها در جریان طوفان الاقصی از جدیدترین تحولات میدانی فلسطین است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی به حملات هوایی خود علیه مناطق مختلف نوار غزه به ویژه منازل مسکونی و محله‌های پررفت و آمد ادامه می‌دهد نیروهای مقاومت فلسطین نیز در دفاع از خود حملات موشکی جدیدی را علیه تل آویو ترتیب دادند.

نتانیاهو: گزینه‌ای جز «مرگ یا زندگی» نداریم

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز هفتم اکتبر، روز عملیات بزرگ «طوفان الاقصی» مقاومت فلسطین را «روز سیاه» این رژیم نامید.

وی دراین‌باره گفت: همه ما در این جنگ متحد و یکپارچه هستیم. این جنگ باید با یک نتیجه واحد یعنی نابودی حماس پایان یابد. روز هفتم اکتبر وحشتناک‌ترین روز برای یهودیان  ثبت خواهد شد. ما چاره‌ای جز مرگ یا زندگی پیش روی خود نداریم.

از رئیس جمهور بایدن خواستم تسلیحات در اختیار ما قرار دهد تا از تمامی شهرهای خود دفاع کنیم. فردا نیز با وزیر دفاع آمریکا دیدار می‌کنم و ما تا کنون کمک و تسلیحات زیادی از آمریکا دریافت کرده‌ایم.

عملیات مقاومتی در قدس اشغالی / دو نظامی صهیونیستی زخمی شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از زخمی شدن دو نظامی این رژیم در تیراندازی به یک مرکز پلیس در قدس اشغالی خبر دادند.

بر اساس گزارش این رسانه‌ها، این عملیات نزدیک منطقه «باب الساهره» در قدس اشغالی انجام شد و حال یکی از زخمی‌ها وخیم است.

تلاش ناکام رژیم صهیونیستی برای منحرف کردن اذهان از جنایت غزه

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به دو فرودگاه دمشق و حلب، این اقدام خصمانه را تلاش ناکام این رژیم و حامیانش برای منحرف اذهان جامعه جهانی از جنایت غزه توصیف کرد.

بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه سوریه: این تجاوز رژیم اشغالگر اسرائیل در چارچوب تداوم سیاست‌های اشغالگرانه این رژیم و حامیان آنها و ادامه ارتکاب جنایات و نقض جدی قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد قرار دارد و بیانگر قلدرمآبی اسرائیل و تداوم اهانت آن به قوانین بین المللی است.

انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی، ناو جنگی اعزام می‌کند!

روزنامه تایمز انگلیس به نقل از «منابع آگاه» مدعی شد که دولت انگلیس قصد دارد برای حمایت و پشتیبانی نظامی از رژیم صهیونیستی و نظارت بر پروازها بر فراز آسمان اسرائیل، دو ناو نیروی دریایی سلطنتی را به شرق مدیترانه اعزام کند.

درگیری پلیس فرانسه با حامیان فلسطین در پاریس

پس از اینکه دولت فرانسه ممنوعیت برگزاری هر گونه تظاهرات در دفاع از فلسطین و محکومیت جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اعلام کرد، نیروهای پلیس با حامیان فلسطین در شهر پاریس درگیر شدند و برای متفرق‌کردن آنها از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

برای آزادی اسرا برگ برنده داریم / برای عملیات «طوفان الاقصی» ۴۵۰۰ نیرو را مخفیانه آموزش دادیم

«ابوعبیده» در پیامی صوتی و تصویری به شرح جزئیات مربوط به نبرد طوفان الاقصی پرداخت و اعلام کرد مقاومت در این نبرد دستاوردهای بیش از حد انتظار را کسب کرده است.

سخنگوی نظامی جنبش حماس: طرح‌ها و برنامه‌های پیچیده‌ای را برای آموزش مبارزانمان تدوین کردیم تا بتوانند مأموریت خود را به نحو احسن انجام دهند. طرح دقیقی را برای فراخوانی ۳۰۰۰ نفر از مبارزانمان برای نبرد و ۱۵۰۰ نفر دیگر از مجاهدان برای عملیات حمایت و پشتیبانی در پیش گرفتیم. عملیات طوفان الاقصی را برای نابودی تیپ غزه که از ۱۵ نقطه هدف حمله مجاهدان قسام قرار گرفت، آغاز کردیم.‌

مقاومت روند نبرد را تحت کنترل دارد و آمادگی خود را در زمینه دفاعی نیز تقویت می‌کند، دشمن صهیونیستی وحشیانه‌ترین جنایات را در حق غیرنظامیان در غزه مرتکب شده و لازم است ابتدا سران این رژیم مجازات شوند. (جزئیات بیشتر)

فرانسه هر گونه تظاهرات در دفاع از فلسطین را ممنوع کرد!

در ادامه حمایت‌های آشکار دولتهای غربی از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشتار مردم غزه دولت فرانسه اعلام کرد که همه تظاهرات طرفداران فلسطینی را با این ادعا که چنین تظاهراتی «نظم عمومی را تهدید می کند»، ممنوع می کند.

جرالد دارونین وزیر کشور فرانسه با ارسال بخشنامه‌ای به فرمانداران مناطق مختلف مدعی شده که تظاهرات «احتمالاً موجب اختلال در نظم عمومی خواهد شد» و دستور داده که «سازمان‌دهندگان تظاهرات باید دستگیر شوند.»

سخنگوی نظامی صهیونیست‌ها: تاکنون ۶۰۰۰ بمب بر روی غزه منفجر کردیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در نشستی خبری اعلام کرد: با قدرت به حملات خود به زیرساخت‌های تروریست‌ها در همه مناطق غزه ادامه خواهیم داد. نیروهای هوایی ما تا کنون مواضع حماس را با شش هزار بمب به وزن تقریبی چهار هزار تن هدف قرار داده است. ما تا کنون به بیش از ۳۶۰۰ هدف از جمله مراکز فرماندهی، کنترل و زیرساخت‌های حماس حمله کرده‌ایم.

وی مدعی شد: حملات ما بر شهر غزه و اطراف آن متمرکز است که فرماندهان حماس در آن حضور دارند. مناطق مرکزی شمال غزه که محل تجمع نیروهای حماس است، دچار خسارت شدید شده است.

این اظهارات مقام نظامی صهیونیست در حالی است که رژیم اشغالگر تا کنون به هلاکت بیش از ۱۳۰۰ صهیونیست در عملیات شگفت انگیر مقاومت فلسطین اذعان کرده و سران نظامی و سیاسی آن در شوک و سردرگمی به سر می‌برند.

وزیر دفاع آمریکا هم به اسرائیل سفر می‌کند

پس از سفر وزیر خارجه آمریکا رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا هم برای دیدار و رایزنی با مقامات رژیم صهیونیستی درباره تحولات اخیر فردا جمعه وارد تل‌آویو می‌شود.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز پنچ‌شنبه وارد اراضی اشغالی شد و با مقامات ارشد رژیم صهیونیستی دیدار و بر حمایت آمریکا از این رژیم تأکید کرد.

صالح العاروری: برای هر اقدام دشمن صهیونیستی طرح و برنامه داریم / طرح‌های دفاعی ما از طرح‌های تهاجمی قوی‌تر است / در مکتب ما کشتن غیرنظامیان جایی ندارد

صالح العاروری نایب رئیس جنبش مقاومت اسلامی «حماس» امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه الجزیره اعلام کرد:
طرح‌های دفاعی ما به مراتب قوی‌تر از طرح‌های هجومی است و دشمن این را خوب درک می‌کند. قبل از آغاز حمله، طرح‌های دفاعی ما آماده شده بود و این طرح‌ها بسیار قوی‌تر از طرح‌های هجومی‌مان است. در مقابل هر اقدام دشمن، طرح و برنامه‌ای داریم.

۱۲۰۰ نفر از مبارزان قسام وارد شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه شدند و تیپ غزه ارتش رژیم صهیونیستی را در مدتی کوتاه تصرف کردند. رژیم اشغالگر می‌داند که ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای ارتش این رژیم تبدیل می‌کند.

رژیم اشغالگر می‌داند که ورود به غزه نبرد را به فاجعه‌ای بزرگ برای ارتش این رژیم تبدیل می‌کند. (مشروح گفت‌وگو)

هرتزی هالیوی: در دفاع از «اسرائیل» شکست خوردیم / اکنون زمان جنگ است

رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به شکست در برابر مقاومت فلسطین در نبرد طوفان الاقصی اذعان کرد.

«هرتزی هالیوی» ضمن سخنانی در این خصوص گفت: نتوانستیم در چالش حمایت از اسرائیل موفق عمل کنیم. ما درس خواهیم گرفت و درباره آنچه اتفاق افتاده است تحقیق خواهیم کرد، اما اکنون زمان جنگ است.

حضور وزیر خارجه آمریکا در کابینه جنگی رژیم صهیونیستی

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی/ ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که وزیر امور خارجه آمریکا ضمن سفر به سرزمین‌های اشغالی در نشست شورای جنگ این رژیم شرکت کرده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اعلام این خبر افزود که آنتونی بلینکن در نشست شورای جنگ کابینه اضطراری تل آویو با حضور «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «یوآف گالانت» وزیر جنگ، «بنی گانتز» وزیر جنگ سابق، «گادی آیزنکوت» رئیس سابق ستاد ارتش و «رون دریمر» سفیر تل آویو در واشنگتن شرکت کرد.

کابینه رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب به صورت رسمی تشکیل کابینه اضطراری و شورای نظامی را برای مدیریت جنگ علیه حماس اعلام کرد.

قتل عام همه اعضای ۳۰ خانواده فلسطینی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی

قتل عام همه اعضای ۳۰ خانواده فلسطینی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی

منابع فلسطینی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر ۳۰ مورد کشتار دسته جمعی علیه خانواده‌های فلسطینی در غزه مرتکب شده که طی آن همه اعضای این خانواده ها به شهادت رسیده اند.

دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی ۳۰ کشتار وحشیانه را در حق خانواده‌های فلسطینی در این باریکه مرتکب شده است.

در این بیانیه آمده که در این ۳۰ حمله، بیش از ۲۲۰ فلسطینی به شهادت رسیدند که اکثر آنان زن و کودک بودند.

آخرین جنایت دشمن صهیونیستی در حق خانواده شهاب بود که طی آن ۳۱ فلسطینی به خاک و خون کشیده شدند.

تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های سوریه در حمایت از غزه و مقاومت

تظاهرات‌ گسترده در دانشگاه‌های سوریه در حمایت از غزه و مقاومت

شمار زیادی از دانشجویان سوری با برگزاری تظاهرات گسترده در دانشگاه های سراسر این کشور، جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را به شدت محکوم کردند.

شمار زیادی از دانشجویان سوری با برگزاری تظاهرات گسترده در دانشگاه‌های سراسر این کشور، جنایات رژیم صهیونیستی علیه غزه را محکوم کردند.

دانشجویان سوری در این تجمعات گسترده، پرچم فلسطین را به اهتزار درآورده و با سردادن شعارهایی جنایات رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

«بلینکن» کشته شدن ۲۵ آمریکایی را در طوفان الاقصی تأیید کرد

وزیر امور خارجه آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی ضمن تأیید خبر کشته شدن ۲۵ آمریکایی در نبرد طوفان الاقصی، بر تداوم حمایت‌های نظامی واشنگتن از تل آویو تأکید کرد.

بلینکن در فرودگاه تل آویو طی سخنانی در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: من به عنوان وزیر خارجه آمریکا به اسرائیل سفر نکرده‌ام، بلکه به عنوان یک یهودی به اینجا آمده‌ام که پدربزرگش از کشتار فرار کرد.

وی ادامه داد: حماس مرتکب فاجعه هولناکی شد. اقدامات حماس شبیه گروه تروریستی داعش بود. این اقدامات هیچ توجیهی ندارد. من حامل این پیام برای اسرائیل هستم که ما همیشه در کنار شما خواهیم بود.

افزایش شمار شهدای غزه به ۱۳۵۴ نفر و زخمی‌ها به بیش از ۶۰۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به ۱۳۵۴ نفر و شمار زخمی‌ها به ۶۰۴۹ نفر خبر داد.

به گزارش المیادین، وزارت بهداشت فلسطین از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۳۵۴ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت در نوار غزه همچنین اعلام کرد که در این حملات وحشیانه تا کنون ۶۰۴۹ نفر هم زخمی شده اند.

به گفته منابع رسمی بیمارستانی در نوار غزه، ۶۰ درصد شهدا و زخمی‌ها زن و کودک هستند.

منابع رسانه‌ای اعلام کردند که اوضاع در نوار غزه در سایه سکوت جامعه جهانی و بی تفاوتی نهادهای بین المللی دیگر قابل تحمل نیست. سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که اوضاع بهداشتی و درمانی در نوار غزه در آستانه فروپاشی قرار دارد.

سدیروت زیر آتش گردان‌های قسام / رسیدن موشک‌های مقاومت به غرب قدس

سدیروت زیر آتش گردان‌های قسام/ رسیدن موشک‌های مقاومت به غرب قدس

گردان‌های قسام از هدف قرار دادن شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت با بیش از ۵۰ فروند موشک خبر داد و اعلام کرد شهرکی در غرب قدس اشغالی را هدف حمله راکتی و موشکی قرار داده است.

گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که ظهر امروز پنج شنبه شهرک صهیونیست نشین سدیروت را در مجاورت غزه با دست کم ۵۰ موشک هدف قرار داده است.

گردان‌های قسام همچنین شهرک صهیونیست نشین «بیت شیمش» در غرب قدس اشغالی را هدف حملات سنگین راکتی و موشکی قرار داد. پس از این حملات، آژیر خطر در این شهرک به صدا درآمد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که پیش بینی می‌شود حماس راکت‌های بیشتری را با بردهای طولانی شلیک کند که ممکن است به حیفا برسد.

موشک‌های حماس چگونه ساخته می‌شوند؟

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصاویری از نحوه ساخت راکت‌ها و موشک‌هایی که این روزها به صورت گسترده به سمت اراضی اشغالی شلیک می‌شوند، منتشر کرد.

مبارزان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با انتشار تصاویری اعلام کردند که راکت‌ها و موشک‌های این جنبش به شیوه‌ای کاملاً ارزان و با استفاده از لوله‌های آب ساخته می‌شوند.

صبح روز شنبه نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات دقیق و هماهنگ ضمن عبور از مرزهای غزه و ورود به شهرک‌های اشغالی در اطراف نوار غزه، در کمتر از نیم ساعت بیش از ۵ هزار راکت و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند. تصاویر فرار صهیونیست‌ها با لباس شخصی، کشته شدن سربازان مرزی، غنمیت گرفته شدن ماشین و حتی تانک‌های اسرائیلی در پاسگاه‌های مرزی همگی نشان از عمق غافلگیری صهیونیست‌ها دارد.

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی / ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی/ ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

رسانه های عبری اذعان کردند که آمار تلفات نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی افزایش یافته است.

رسانه‌های عبری به نقل از منابع رسمی آمار کشته‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی را تا این لحظه اعلام کردند.

براین اساس، در جریان عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین در اطراف غزه تاکنون ۲۲۰ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، ۴۷ نیروی پلیس و ۸ نیروی امنیتی شاباک به هلاکت رسیده اند.

پایگاه خبری عبری زبان واللا نیز اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی به اسارت ۹۷ نفر از نظامیان خود در غزه اذعان کرده است.

اکثر صهیونیست‌ها طوفان الاقصی را شکستی بزرگ برای تل‌آویو می‌دانند

اکثر صهیونیست‌ها طوفان الاقصی را شکستی بزرگ برای تل‌آویو می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان داد که اکثر صهیونیست‌ها عملیات طوفان الاقصی را یک شکست بزرگ برای رژیم صهیونیستی می‌دانند.

نتایج یک نظرسنجی در اراضی اشغالی نشان می‌دهد که ۸۴ درصد از شرکت کنندگان در آن معتقدند عملیات نیروهای فلسطینی با نام طوفان الاقصی که از روز شنبه آغاز شد یک شکست بزرگ برای سران سیاسی رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود.

در این گزارش آمده است: ۹۴ درصد از اسرائیلی‌ها معتقدند که کابینه نتانیاهو مسئول فروپاشی سیستم دفاعی در اطراف نوار غزه است.

بر اساس این نظرسنجی، ۶۷ درصد از صهیونیست‌های شرکت کننده در آن معتقدند که شکست سنگین وارده آمده به رژیم صهیونیستی در پی عملیات طوفان الاقصی بزرگ‌تر از شکست سال ۱۹۷۳ است.

شهادت یکی از رهبران جهاد اسلامی به همراه تمام اعضای خانواده خود

جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که عبدالرحمان شهاب از مقامات ارشد این جنبش در بمباران خانه‌اش در شهر غزه همراه با دیگر اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیده است.

عبدالرحمان شهاب آزاده فلسطینی و مدیر مرکز مطالعات فلسطینی اطلس بود که در این حمله جنگنده‌های صهیونیستی به خانه‌اش در شهر غزه همراه با دیگر اعضای خانواده‌اش به شهادت رسید.

شهادت یکی از رهبران جهاد اسلامی در حملات صهیونیست‌ها

وی پس از ۲۳ سال اسارت در جریان قرارداد شالیت موسوم به قرارداد مبادله اسرا وفاداری به آزادگان از زندان رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

شهادت ۱۰ فلسطینی در بمباران رفح

در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به خانه‌ای در شهر رفح، ۱۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، منابع پزشکی اعلام کردند که شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به سمت شرکت کنندگان در تشییع پیکر شهدا در نابلس تیراندازی کردند که طی آن ۳ فلسطینی زخمی شدند.

ظرفیت سردخانه‌های غزه پر شد

منابع فلسطینی با انتشار تصاویری از انباشت اجساد شهدا مقابل بیمارستان شفا در غزه خبر دادند.

بنابر این گزارش، در پی تشدید حملات وحشیانه صهیونیست‌ها و آمارهای بالای شهدا، ظرفیت سردخانه‌های اکثر بیمارستان کاملاً پر شده است.

لاوروف: باید مساله تشکیل کشور فلسطین جدی گرفته شود

وزیر خارجه روسیه بر ضرورت جدی گرفتن مساله تشکیل کشور فلسطین به محض پایان یافتن درگیری‌های کنونی تاکید کرد.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه بعد از نشست وزرای خارجه کشورهای مستقل در بیشکک تاکید کرد: روسیه امیدوار است که مساله پایبندی به تشکیل کشور مستقل فلسطین بعد از پایان یافتن دوره متشنج کنونی در خاورمیانه جدی گرفته شود.

وی افزود: هر دو طرف درگیری در فلسطین باید به قوانین انسانی پایبند باشند. امیدواریم به محض پایان یافتن دوره کنونی همگان به صورت جدی به مسئولیت‌های خود بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت مبنی بر تشکیل کشور فلسطین عمل کنند.

لاوروف اضافه کرد: ما در جریان نشست خود به این موضوع پرداختیم. توقف فوری این درگیری‌ها لازم و ضروری بوده و همگان باید به قوانین بین المللی و هدف قرار ندادن غیرنظامیان عمل کنند. وزرای خارجه کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS)، بر ضرورت فوری توقف درگیری‌ها تاکید می‌کنند.

تهدید قطر درباره قطع صادرات گاز در صورت عدم توقف حملات علیه غزه

تهدید قطر درباره قطع صادرات گاز در صورت عدم توقف حملات علیه غزه

برخی منابع آگاه در دوحه از تهدید مقامات قطری در رابطه به قطع صادرات گاز این کشور به کشورهای مختلف جهان در صورت عدم توقف حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه خبر دادند.

صفحه توئیتری «شؤون قطرنا» (Qattar_Affairs) در خبری کوتاه نوشت: مقامات قطر به طور تلویحی این تهدید را مطرح کرده اند که در صورت عدم توقف حملات علیه غزه، اقدام به توقف صادرات گازی خود به کشورهای مختلف جهان خواهند کرد.

این خبر با وجود اعلام از سوی این صفحه توئیتری وابسته به مقامات قطری (دارای تیک آبی) و همچنین برخی فعالان رسانه‌ای مطرح در دوحه، هنوز از سوی مقامات رسمی این کشور تأیید نشده است.

شهدای غزه به ۱۲۰۳ نفر رسید

منابع فلسطینی از افزایش شمار شهدا و مجروحان غزه در پی تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

بنابر اعلام منابع رسمی فلسطینی شمار شهدای غزه تاکنون به ۱۲۰۳ نفر رسیده است.

افزایش تلفات نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی/ ۲۷۵ کشته و ۹۷ اسیر

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به ۱۲۰۳ نفر رسیده و شمار مجروحان نیز ۵۷۶۳ نفر است.

۱۵ شهید در بمباران جبالیا

تیم‌های امدادرسان تا این لحظه اجساد ۱۵ شهید را از زیر آوار منزلی در جبالیا در شمال نوار غزه که توسط جنگنده‌های اسرائیلی بمباران شد، بیرون کشیدند.

رکورد زنی صهیونیست‌ها در کودک‌کشی

رژیم صهیونیستی طی ۹۶ ساعت اخیر ۳۳۰ کودک و نوزاد فلسطینی را شهید کرده است.

بنابر اعلام منابع موثق آماری در این جریان بمباران وحشیانه ۶ روز اخیر علیه نوار غزه، بیش از ۲۰۰ زن فلسطینی نیز به شهادت رسیده اند و شمار زیادی از مجروحان نیز از زنان و کودکان هستند.

در ادامه حمایت‌ها از تل‌آویو؛ وزیر خارجه آمریکا وارد اراضی اشغالی شد

وزیر خارجه آمریکا وارد اراضی اشغالی شد

وزیر خارجه آمریکا برای دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی وارد فرودگاه بن گوریون در اراضی اشغالی شد.

«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا دقایقی قبل برای دیدار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا بعد از پایان سفر چند ساعته خود به اراضی اشغالی، به مصر می‌رود. وی همچنین قرار است با پادشاه اردن و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اردن دیدار کند.

پیش از این روزنامه «جروزالم‌پست» گزارش داده بود که در بحبوحه جنگ بین تل آویو و حماس، آنتونی بلینکن به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد، تصمیم دارد به اراضی اشغالی سفر کند.

کاخ سفید: بایدن هیچ سندی درباره ادعاهای اسرائیل علیه فلسطینی‌ها ندیده است

سخنگوی کاخ سفید ادعاهای رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ارتکاب اقدامات توسط نیروهای مقاومت فلسطین را رد کرد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از سخنگوی کاخ سفید در ارتباط با ادعاهای مطرح شده از سوی صهیونیست ها علیه مقاومت فلسطین، نوشت: نه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و نه هیچ مسئول آمریکایی دیگر هیچ تصویری مبنی بر تأیید صحت گزارش‌های منتشر شده در این خصوص، ندیده است.

وی ادامه داد: سخنان بایدن در خصوص اقدامات وحشیانه صورت گرفته برپایه ادعاهای سخنگوی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و گزارش‌های رسانه‌های اسرائیلی مطرح شده است.

پیش از این نیز جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای مقاومت فلسطین کودکان را هدف قرار نمی‌دهند.

شورای امنیت درباره تحولات فلسطین نشست برگزار می‌کند

شورای امنیت درباره تحولات فلسطین نشست برگزار می‌کند

شورای امنیت روز جمعه برای بررسی تحولات منطقه و درگیری‌ها در فلسطین اشغالی نشست برگزار می‌کند.

به گزارش رویترز، قرار است شورای امنیت سازمان ملل بعد از ظهر فردا جمعه یک نشست برای بررسی تحولات منطقه و مشخصاً درگیری‌ها در فلسطین اشغالی و حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، هنوز مشخص نشده است که این نشست به صورت علنی برگزار می‌شود یا خیر. اعضای شورای امنیت طی روز یکشنبه گذشته یک نشست پشت درهای بسته بعد از آغاز عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای مقاومت فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست برگزار کردند.

در حالی معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل تلاش می‌کرد نشان دهد اعضای شورای امنیت عملیات طوفان الاقصی را محکوم کرده‌اند، خود اذعان کرد که همه آنها این عملیات را محکوم نکرده‌اند.

اسرائیل هر جنبده‌ای را در غزه هدف قرار می‌دهد

تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از صبح امروز پنجشنبه دور جدیدی از حملات علیه نوار غزه را آغاز کرده است. این حملات اردوگاه الشاطئ واقع در غزه را هدف قرار داده است.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منازل مسکونی در دیرالبلح را بمباران کردند.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که آمار شهدای فلسطینی با توجه به وجود پیکرهای آنها زیر ویرانه‌ها و خانه‌های بمباران شده افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هر جنبده‌ای را در نوار غزه هدف قرار می‌دهند.

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مناطقی در شمال غرب نوار غزه را بمباران کردند. قایق‌های جنگی این رژیم نیز حملاتی را علیه منطقه ابوحصیره انجام می‌دهند.

اسرائیل هر جنبده‌ای را در غزه هدف قرار می‌دهد

بیمارستان‌های غزه به سردخانه تبدیل شده‌اند

خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که اوضاع انسانی در نوار غزه در شرایط بسیار وخیمی قرار دارد.

از سوی دیگر کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد که با طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی در خصوص پرونده اسرا در تماس است.

این کمیته تاکید کرد: آماده‌ایم به منظور اهداف انسانی به منطقه سفر کرده و روند آزادسازی اسرا را تسهیل بخشیم. بیمارستان‌های نوار غزه به دلیل توقف خدمات رسانی سرویس‌های پزشکی در سایه قطع برق تبدیل به سردخانه شده‌اند.

اسرائیل هر جنبده‌ای را در غزه هدف قرار می‌دهد

افزایش صهیونیست‌های به هلاکت رسیده در طوفان الاقصی

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی از افزایش تعداد کشته‌های خود در جریان عملیات طوفان الاقصی خبر داد و با انتشار لیست جدیدی از اسامی این نظامیان اعلام کرد که تعداد کشته‌های ارتش رژیم صهیونیستی به ۲۲۰ تن افزایش یافته است.

رادیو رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که تعداد صهیونیست‌های به هلاکت رسیده در جریان عملیات طوفان الاقصی به هزار و ۳۰۰ تن رسیده است.

به صدا درآمدن آژیر خطر در جنوب حیفا و حمله موشکی به تل آویو

شبکه الجزیره دقایقی قبل گزارش داد که آژیرهای خطر در منطقه نتانیا واقع در جنوب حیفا به صدا درآمدند.

همچنین روزنامه یدیعوت آحارونت اعلام کرد: حملات موشکی جدیدی تل آویو را هدف قرار داد.

ارتش رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد که نیروهای مقاومت فلسطین همچنان تلاش می‌کنند از طریق دریا وارد اراضی اشغالی شوند.

ارتش این رژیم همچنین اعلام کرد که هنوز تصمیمی در خصوص حمله زمینی به غزه اتخاذ نکرده است.

کد خبر 5909531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha