۲۹ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۵۶

با مصوبه مجلس؛

سازمان اوقاف مکلف به تهیه طرح احیا و فعال‌سازی موقوفات شد

سازمان اوقاف مکلف به تهیه طرح احیا و فعال‌سازی موقوفات شد

با مصوبه مجلس شورای اسلامی، سازمان اوقاف مکلف به تهیه طرح احیا و فعال‌سازی موقوفات جهت حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی، هیأت، مساجد و بقاع متبرکه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (شنبه ۲۹ مهر ماه) مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران با بند (ج) ماده ۷۵ این لایحه موافقت کردند.

ج- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سازمان اوقاف و امور خیریه) مکلف است با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان تبلیغات اسلامی، طرح احیا و فعال‌سازی موقوفات، جهت حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی، هیأت، مساجد و بقاع متبرکه را با توجه به نیات واقفین تا پایان سال اول برنامه، تهیه نموده و به تصویب هیئت وزیران برساند.

وظایف بنیاد شهید برای حفظ و ترویج آثار انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

همچنین بر اساس بند (چ) ماده ۷۵ این لایحه، دولت مکلف است از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و شهرداری‌های سراسر کشور نسبت به حفظ و ترویج آثار، ارزش‌ها، حماسه‌ها و تجارب انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با ایجاد، توسعه و نگهداری موزه‌ها، یادمان‌ها، نمادها و نشانه‌های جهاد، مقاومت و ایثار و پاسداشت قداست و منزلت پاک شهیدان و ساماندهی و نگهداری مناسب آنها به صورت مراکز فرهنگی و نوسازی و مرمت گلزارهای شهدای سراسر کشور با هماهنگی خانواده معظم شهدا اقدام نماید.

وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی و کشور موظفند حسب مورد نسبت به تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شامل آب، برق، گاز و جاده با دسترسی از منابع داخلی خود در سقف بودجه سنواتی اقدام نمایند.

کد خبر 5917726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha