۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۰:۰۳

فرمانده سابق تیپ غزه: ارتش اسرائیل در غزه شکست خورده است

فرمانده سابق تیپ غزه: ارتش اسرائیل در غزه شکست خورده است

یک فرمانده سابق ارتش رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل در غزه شکست خورده و نتانیاهو اسرائیل را دچار انزوا و خسارت‌های عمیق اقتصادی کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از فرمانده سابق تیپ غزه نوشت که ارتش اسرائیل در غزه دچار شکست شده و مشخص است که تل‌آویو نتوانسته به اهداف اعلام شده خود دست پیدا کند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از فرمانده ارشد نظامی اسرائیل می‌افزاید که گرچه حماس در این درگیری‌ها خسارت‌هایی خواهد دید، اما امکان از بین بردن آن وجود ندارد.

وی ادامه داد که کابینه نتانیاهو اسرائیل را تا سال‌ها دچار انزوا و شکست و خسارت‌های گسترده اقتصادی کرده است. خطرناک‌ترین نکته این است که جایگاه اسرائیل به عنوان یک قدرت منطقه‌ای دچار فرسایش شده و از بین رفته است.

این فرمانده ارشد سابق اسرائیلی گفت که ارتش در غزه گرفتار شده و مشخص است که نتوانسته اهداف مورد نظر خود را تامین کند.

در طرف مقابل آوی دیختر وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی ضمن حمایت از عملیات ارتش این رژیم در غزه گفت که امکان تحقق اهداف بدون تسلط بر غزه وجود ندارد. وی مدعی شد که تسلط بر غزه این امکان را به اسرائیل می‌دهد که بتواند از موضع قدرت وارد مذاکرات شود.

با فرسایشی شدن روند جنگ در غزه، دو قطبی شدیدی میان سرکردگان رژیم صهیونیستی به وجود آمده و با وجود اینکه بسیاری از شخصیت‌های ارشد کنونی و سابق اسرائیل از خسارت‌های تل‌آویو در نتیجه ادامه جنگ سخن می گویند، تعدادی از صهیونیست‌های افراطی عضو کابینه به همراه نتانیاهو همچنان بر طبل ادامه جنگ می کوبند. این کشمکش‌ها، تنش‌های زیادی را در محافل رسمی رژیم صهیونیستی به دنبال دارد که اغلب مورد سانسور خبری قرار می‌گیرد.

در همین راستا «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن اعلام مخالفت خود با بنیامین نتانیاهو و طرح‌های جنگی وی گفت: از هفتم اکتبر تاکنون ما با جنگی موجودیتی روبرو هستیم. کسانی که اکنون با ترس در کابینه اسرائیل رفتار می‌کنند و همچنین بخشی از افراد سیاسی، تنها به خودشان فکر می‌کنند.

گانتز ادامه داد: تنها در صورتی در جنگ پیروز می‌شویم که راهبردی روشن داشته باشیم. ما نیازمند تغییر فوری هستیم. نتانیاهو باید میان تفرقه و اتحاد، و پیروزی و فاجعه یکی را انتخاب کند.

وی با تعیین ضرب الاجل برای نتانیاهو گفت: کابینه جنگ باید با فرارسیدن هشتم ژوئن راهبرد جدیدی را که ضامن بازگرداندن اسرای ما و کاهش قدرت حاکمیتی حماس باشد مشخص کند. به نتانیاهو تا هشتم ژوئن مهلت می‌دهم که راهبرد روشنی را برای جنگ و دوره پس از آن مشخص کند. اگر نتانیاهو به این درخواست‌ها پاسخ ندهد از کابینه اضطراری خارج خواهیم شد.

همچنین گانتز نتانیاهو را تهدید کرد که در صورت ادامه روند کنونی از سوی وی، انتخابات زودهنگام در سرزمین‌های اشغالی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6111565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha