۱۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۲

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

ارائه ۵۰ مقاله پیرامون ابن یمین فریومدی/برگزیدگان تجلیل شدند

ارائه ۵۰ مقاله پیرامون ابن یمین فریومدی/برگزیدگان تجلیل شدند

شاهرود- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارائه ۵۰ مقاله پیرامون ابن یمین فریومدی خبر داد و گفت: برگزیدگان این کنگره در شاهرود تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرشید فلاح غروب چهارشنبه در کنگره ملی ابن یمین فریومدی به میزبانی سالن پورسینا شاهرود ضمن بیان اینکه طی فراخوان ۵۰ محقق برای کنگره ابن یمین فریومدی کار تحقیق و پژوهش را انجام و مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کردند، ابراز داشت: این کنگره روز دوشنبه به میزبانی دانشگاه علامه طباطبایی تهران کار خود را آغاز کرده است.

وی ضمن بیان اینکه ۴۵ مقاله انتخاب و به مرحله داوری راه یافته است، افزود: امروز در شاهرود بخش علمی همایش را شاهد هستیم که طی آن برگزیدگان برتر مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ضمن بیان اینکه روز پنج شنبه نیز از آرامگاه و مسجد جامع و روستای فریومد بازدید به عمل خواهد آمد، ابراز داشت: پژوهشگران و شرکت کنندگان به روستای فریومد خواهند رفت تا از نزدیک آرامگاه ابن شاعر شهیر را زیارت کنند.

فلاح در ادامه تصریح کرد: با رأی داوران، پژوهشگران علی میرافضلی با مقاله «نوآوری های ابن یمین در فرم رباعی»، رؤیا صدر با مقاله «طنز در اشعار ابن یمین» و خلیل کهریزی با مقاله «پیشینه و پیامد نهضت سربداران در تاریخ ایران» به عنوان سه نفر نخست انتخاب و معرفی شدند.

وی افزود: در ادامه برنامه‌های نکوداشت مفاخر استان سمنان کنگره ملی منوچهری دامغانی به میزبانی شهرستان دامغان سال آینده برگزار خواهد شد.

کد خبر 5927974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha