۲۹ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۹

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اردبیل:

۱۰۰ درصد اعتبارات ۱۴۰۱ را در استان اردبیل جذب کردیم

۱۰۰ درصد اعتبارات ۱۴۰۱ را در استان اردبیل جذب کردیم

اردبیل- رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: صد درصد اعتبارات بودجه ۱۴۰۱ تا آخر شهریورماه امسال جذب شد.

داود شایقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سال مالی جدید از مهرماه شروع شده و در ۲ ماه اخیر تلاش و پیگیری برای جذب اعتبارات استانی بوده تا در فصول پیش رو بتوان به تدریج این منابع را جذب کرد.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان منابع به استان تخصیص یافت که ما تلاش کردیم تا با همکاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی استان تا آخر شهریورماه جذب صد درصدی این منابع را انجام دهیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: این امر جز افتخارات استان بوده که موفق شدیم صد درصد بودجه را جذب کرده و در ردیف‌های تعریف شده آنها را هزینه کنیم.

شایقی افزود: شورای نظارتی در استان از بازرسی گرفته تا دیوان محاسبات، اطلاعات و مدیریت برنامه‌ریزی در جذب این اعتبارات به شکل صد درصد همراهی خوبی را انجام داده تا بتوانیم هم منابع استانی و هم ملی را در مسیر توسعه استان استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از این مبلغ یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار استانی و بیش از پنج هزار میلیارد تومان ملی بوده که این منابع جذب پروژه‌های زیربنایی استان در حوزه راه، راه آهن، توسعه فرودگاه اردبیل، طرح‌های پروژه‌های آب و فاضلاب و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام شده است.

توزیع اعتبارات استانی با شاخص محرومیت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: در کشور مبنای توزیع اعتبارات جمعیت است که ما ۱.۵۶ درصد جمعیت کشور را داریم و به همین نسبت نیز سالانه بودجه دریافت می‌کنیم.

شایقی بیان کرد: با محوریت شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اعتبارات استانی بر اساس ضریب توسعه‌نیافتگی شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: نیمی از جمعیت استان در اردبیل ساکن هستند در حالی که سهم این شهرستان از اعتبارات استانی ۲۱ درصد است و در نقطه مقابل شهرستان خلخال با ۶ درصد جمعیت، ۱۶ درصد اعتبارات را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: ما بر اساس ضریب محرومیت شهرستان‌ها توزیع منابع استانی را انجام می‌دهیم تا شهرستان‌های محروم در استان از قافله توسعه عقب نمانند.

کد خبر 5944463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha