در نشست اضطراری سران «بریکس»؛

شی جین‌پینگ:جهان نباید اجازه گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل رابدهد

شی جین‌پینگ:جهان نباید اجازه گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل رابدهد

رییس‌جمهور چین امروز در نشست اضطراری سران کشورهای عضو «بریکس» اعلام کرد: جهان نباید اجازه گسترش درگیری فلسطین و اسرائیل را بدهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، «شی جین‌ پینگ» رییس جمهور چین امروز سه شنبه در نشست اضطراری سران کشورهای عضو «بریکس» در سخنانی اعلام کرد: جامعه بین الملل نباید اجازه دهد درگیری فلسطین و اسرائیل تشدید شود و بر کل خاورمیانه (غرب آسیا) تاثیر بگذارد.

رییس جمهور چین در این خصوص ادامه داد: چین خواستار برگزاری یک کنفرانس بین المللی موثر برای حل و فصل سریع و عادلانه تنش ها در غزه است. آتش بس باید فورا برقرار شده و حملات علیه غیرنظامیان متوقف شود. تضمین مسیر امن کم های بشردوستانه، گسترش کمک انسانی به مردم غزه و توقف جابجایی اجباری و قطع آب، برق و سوخت مهم است.

«شی جین‌ پینگ» در این خصوص اضافه کرد: دلیل گسترش درگیری ها میان فلسطین و اسرائیل این است که حق ملت فلسطین برای داشتن کشور خود برای مدت طولانی نادیده گرفته شده است.

در حالی که اوضاع انسانی نوار غزه زیر آتش حملات جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هر روز وخیم‌تر می‌شود حمله‌های وحشیانه این رژیم به بیمارستان اندونزی انتقاد سازمان بهداشت جهانی را برانگیخت.

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل نسبت به اوضاع فاجعه بار ساکنان نوار غزه در سایه حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه این باریکه و محاصره آن هشدار داد.

این نهاد بین المللی اعلام کرد: نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه به کمک‌های فوری غذایی نیاز دارند.

خبرنگار المیادین پیشتر گزارش داده بود که اوضاع انسانی در نوار غزه بسیار وخیم بوده و جریان برق در این باریکه کاملاً قطع شده و آب و غذا نیز پیدا نمی‌شود.

کد خبر 5946430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha