۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۸:۵۶

مدیرکل مدیریت بحران لرستان:

آخرین خبرها از کوهنوردان مفقود در «اشترانکوه»

آخرین خبرها از کوهنوردان مفقود در «اشترانکوه»

خرم‌آباد - مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با تشریح وضعیت کوهنوردان گرفتار شده در «اشترانکوه»، گفت: صعود این کوهنوردان بدون توجه به هشدارهای مدیریت بحران بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پازوکی امروز جمعه در گفت‌وگو با رسانه‌ها در تشریح آخرین وضعیت کوهنوردان گرفتار شده در ارتفاعات سنبران در «اشترانکوه»، اظهار داشت: یک تیم ۹ نفره روز گذشته علی‌رغم هشدارهای اداره کل مدیریت بحران استان و شهرستان ازنا مبنی بر عدم صعود کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات، از دورود به ارتفاعات سنبران صعود می‌کنند که متأسفانه درگیر بهمن می‌شوند.

وی گفت: این ۹ نفر از استان‌های همدان (دو کوهنورد ملایری) هفت نفر لرستانی (یک نفر بروجردی شش نفر دورودی) که چهار نفر از آنها مصدوم می‌شوند و از طریق بالگرد به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) الیگودرز منتقل می‌شوند و پنج نفر هم در زیر بهمن مفقود می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به اینکه هویت پنج نفر مفقودی مشخص است، افزود: از این پنج نفر دو نفر ملایری، دو نفر دورودی و یک نفر بروجردی است.

پازوکی، ادامه داد: با تلاش بسیار تاکنون اجساد دو کوهنورد پیدا شده و به بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه پنج تیم کوهنوردی شامل یک تیم زمینی و چهار تیم هوایی در مجموع ۲۵ نفر از کوهنوردان زبده در انجام عملیات جستجو حاضر هستند، افزود: از شهروندان و هم استانی‌ها خواهش می‌کنیم اطلاعات را از طریق رسانه‌های رسمی و اداره کل مدیریت بحران کسب کنند به شایعاتی که در فضای مجازی ممکن است منتشر شود توجه نکنند و تحت هیچ شرایطی به منطقه مراجعه نکنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با اشاره به ناایمن بودن منطقه به دلیل ریزش بهمن، گفت: منطقه ممکن است مخاطراتی برای هم‌وطنان و شهروندان در پی داشته باشد.

پازوکی با اشاره به اینکه نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر و تیم‌های تخصصی کوهنوردی در منطقه مستقر هستند، افزود: امیدواریم با تلاشی که انجام می‌شود اخباری از سرنوشت مفقودین کسب کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون چندین سورتی پرواز انجام شده است، افزود: مشکلی از لحاظ امکانات و تجهیزات در منطقه وجود ندارد و در صورت نیاز تجهیزات لازم به منطقه اعزام خواهد شد.

کد خبر 5948838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha