۱۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۴۵

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه:

۱۴۹ ساختمان اداری و نظامی کرمانشاه نیازمند بازسازی است

۱۴۹ ساختمان اداری و نظامی کرمانشاه نیازمند بازسازی است

کرمانشاه- مدیرکل مدیریت بحران کرمانشاه گفت: ۱۴۹ ساختمان اداری در کرمانشاه نیازمند بازسازی است.

افشین یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات انجام شده در زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، اظهار کرد: با توجه به اینکه کانون زلزله در شهرستان سرپل ذهاب بوده و با وجود ضعف در پیگیری‌ها برای بازسازی تخریبات پیش آمده اما هم اکنون ۹۵ درصد این شهرستان بازسازی و مقام سازی شده است.

وی افزود: بنا به گزارشات فرماندار شهرستان سرپل ذهاب علت عدم بازسازی پنج درصد باقی از این شهرستان مشکلات قانونی و تعارض‌هایی است که بین افراد مالک وجود داشته که ورثه و صاحبان املاک به دلیل اختلافات خود رضایتی به ساخت ملک ندارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه استان کرمانشاه گسل‌های فعال و مناطق زلزله خیز دارد، تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر محکم سازی ساختمان‌ها و نظارت بر آنها باید به سمت بیمه ساختمان‌های مسکونی رفت.

یگانه خاطر نشان کرد: نقاط زلزله خیز پس از فعالیت یک دوره بازگشت دارند که معمولاً پس از اتمام فعالیت خود حدود ۳۰ بعد مجدداً فعالیت خواهند داشت و مستعد زلزله‌های خسارت بار هستند.

وی ادامه داد: اکنون گسل منطقه دینور که در دوره بازگشت خود پس از ۳۰ سال قرار دارد به زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد و بر اساس مطالعات ژیوفیزیکی در صورت فعال شدن خسارات عمیقی می‌تواند در پی داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه با تاکید بر اینکه ۱۴۹ ساختمان اداری و نظامی در کرمانشاه تا سال ۱۴۰۱ نیاز به باز سازی داشتند که یک هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان برای بازسازی آنها در سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: با این وجود اما هنوز بازسازی برای آنها انجام نگرفته که بر اساس مصوبات ابلاغ شده تمامی دستگاه‌های دولتی مکلف شدند بیمه حوادث دریافت کنند.

یگانه همچنین بیان کرد: امسال ۱۰۰ درصد اماکن دولتی و ساختمان‌های اداری در مقابل حوادث بیمه شده‌اند و در بخش‌های غیر دولتی نیز طی جلساتی با ارائه گزارش‌های مربوطه مقرر شد هر اداره‌ای ماننده راه و شهرسازی که جامعه هدف دارد در مقابل هر ساختمانی که ساخته می‌شود بیمه حوادث را پرداخت کند.

کد خبر 5956137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha