۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خبر داد:

اجرای پویش جلوگیری از دیابت در شاهرود/ پایش ۴۰ درصدی جامعه هدف

اجرای پویش جلوگیری از دیابت در شاهرود/ پایش ۴۰ درصدی جامعه هدف

شاهرود- رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از اجرای پویش دیابت و فشار خون در شاهرود و میامی خبر داد و گفت: ۴۰ درصد جمعیت واجدان شرایط این طرح تا کنون مورد رصد قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیبانی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای اداری شاهرود به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه اجلاسیه شهدای دانشجوی شاهرود امشب برگزار می‌شود، تاکید کرد: نخستین مراسم سالگرد شهید خوش نام مدفون در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همزمان با اجلاسیه شهدای دانشجوی این شهرستان در مجموعه دانشگاه شامگاه سه شنبه، برگزار می‌شود.

وی در دیگر بخش صحبت‌های خود ضمن اشاره به بیماری‌های واگیر فصل سرما، تاکید کرد: یکی از مکان‌های مهمی که در بحث آنفلوانزا مطرح می‌شود، مدارس است چرا که این بیماری در فضاهای جمعیتی به سرعت پخش می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مکاتباتی با مدارس شهرستان‌های شاهرود و میامی صورت گرفته و از مدیریت آموزش و پرورش دو شهرستان نیز درخواست داریم این مساله را بسیار مورد اهمیت قرار دهند، ابراز کرد: اقدامات پیشگیرانه مانند شستن مداوم دست‌ها، استفاده از ماسک و … می‌بایست در مدارس صورت گیرد.

شیبانی با اشاره به آغاز پویش شناخت بیماری دیابت و فشار خون در شاهرود و میامی، بیان کرد: این بیماری‌ها در زمره بیماری‌هایی محسوب می‌شوند که تا قبل از زمان پیشرفت، علامت خاصی ندارند و باید اتفاقی کشف شوند و از سوی دیگر دو بیماری هستند که منشأ دیگر بیماری‌ها به خصوص بیماری‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شوند و این بیماری‌ها یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه کنترل تمام افراد بالای ۱۸ سال، تحت پوشش این پویش قرار دارند و قند و فشار خون آنها رصد می‌شود، تاکید کرد: ۴۰ هزار نفر تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مورد بررسی این پویش قرار گرفته‌اند اما درخواست ما این است که ادارات دولتی در این زمینه ورود داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه مکاتباتی با ادارات دولتی شهرستان صورت گرفته تا در این طرح مشارکت داشته باشند اما برخی ادارات هنوز هم کارشناسان علوم پزشکی را راه نمی‌دهند، گفت: از دستگاه‌های اداری می‌خواهیم در این طرح همکاری داشته باشند.

کد خبر 5964643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha