۲۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۸

معاون راهداری اردبیل:

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر راه در اردبیل تا آخر سال به انجام می‌رسد

بهسازی ۳۰۰ کیلومتر راه در اردبیل تا آخر سال به انجام می‌رسد

اردبیل- معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: تا آخر امسال عملیات بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه های استان اردبیل به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرین زاده صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از فعالان صنعت حمل و نقل استان اردبیل اظهار کرد: ۱۰۴ کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی ۲۰۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی نیز تا پایان امسال اجرایی شده و در کنار آن خط کشی راه های اصلی و فرعی و حذف نقاط حادثه خیز از دیگر برنامه ها و رویکردهای اصلی است.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل تمام تجهیزات خود را به همراه ۴۰۰ نفر نیرو در طرح راهداری زمستانی به کار گرفته و با ذخیره سازی ۲۰ هزار تن نمک و همچنین شن و ماسه در روزهای برفی و یخبندان سعی بر بازگشایی مسیرها و محورهای مواصلاتی است.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل ادامه داد: ۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در این ایام به کارگیری می شود تا امکان ارائه خدمات به رانندگان و ترددکنندگان در جاده های استان در فصول سرد فراهم آید.

شیرین زاده بیان کرد: ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه در استان اردبیل وجود دارد که ۲۰۸ کیلومتر آن بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی و ۵ هزار کیلومتر نیز راه روستایی است.

وی با بیان اینکه ۴۳ پروژه راهداری در قالب های مختلف اجرایی و عملیاتی شده است، تصریح کرد: در محورهای شریانی استان از اردبیل تا سرچم، اردبیل – نمین – آستارا، سه راهی صحرا – گرمی و مشگین شهر – پارس آباد پروژه های متعدد راهداری در حال اجراست.

معاون حمل و نقل راهداری و حمل و نقل جاده ای اردبیل از حذف ۱۰ نقطه پرحادثه، خط کشی ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی و نصب روشنایی در ۵۰ کیلومتر از راه های استان خبر داد و گفت: همکاران ما تلاش می کنند تا ۶۸ پروژه بهسازی راه روستایی را نیز انجام دهند.

شیرین زاده اضافه کرد: ۱۶۰ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان فعال است که در سال گذشته بیش از ۲ میلیون مسافر و ۴ میلیون تن کالا و بار در استان جابجا شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم و در گرامیداشت چهلمین سالگرد صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر حضور کامیون ها برای ترخیص کالا از بنادر کشور از ۵۰ نفر از فعالان صنعت حمل و نقل استان اعم از رانندگان، راهداران و صاحبان شرکت های حمل و نقل بار و مسافر تجلیل شد.

کد خبر 5971681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha