۲۰ دی ۱۴۰۲، ۲۰:۰۱

رییس مؤسسه رازی تاکید کرد؛

ضرورت افزایش تعامل مؤسسه رازی با سازمان دامپزشکی کشور

ضرورت افزایش تعامل مؤسسه رازی با سازمان دامپزشکی کشور

کرج- رییس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با تاکید بر ضرورت افزایش تعامل دو سویه با سازمان دامپزشکی کشور از ارتباط مطلوب و شایسته شورای تحقیقات دامپزشکی با این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اسحاقی ظهر چهارشنبه در بازدید رییس سازمان نظام دامپزشکی و جلسه مشترک با هیأت رییسه این مجموعه و نیز برگزاری شورای مرکزی نظام دامپزشکی در مؤسسه رازی گفت: این مؤسسه دو مأموریت اصلی دارد که یکی تولید فرآورده‌های بیولوژیک به ویژه واکسن و تمرکز دیگر آن در بحث تحقیقات یعنی تحقیق و توسعه(R&D) و تحقیق در حوزه بیماری‌های دامپزشکی است.

وی مطرح کرد: ۱۰۰ سال پیش زمانی که دو مؤسسه رازی و پاستور شکل گرفتند، وظیفه تحقیقات در حوزه دام و طیور و بیماری‌های دامپزشکی بر عهده رازی و تحقیقات در زمینه بیماری‌های پزشکی بر عهده پاستور نهاده شد. تمامی فرآورده‌های مؤسسه رازی حاصل تحقیق و توسعه بوده و هیچیک از طریق انتقال تکنولوژی ایجاد نشده است.

رییس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با اشاره به وجود ۱۵ آزمایشگاه مرجع در حوزه تحقیقات دامپزشکی در مؤسسه رازی عنوان کرد: در حوزه تحقیقات دامپزشکی نیز ۱۵ آزمایشگاه تشخیص وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به آزمایشگاه رفرانس تب برفکی، پاستورلا، نیوکاسل، آزمایشگاه بین المللی آبله گوسفند و بز و آزمایشگاه تشخیص آنفلوانزای فوق حاد با استقرار ایزولاتور سطح ۳ اشاره کرد.

نیازمند همراهی سازمان دامپزشکی کشور هستیم

اسحاقی آزمایشگاه سطح ۳ که در زمان تولید واکسن کووید مؤسسه رازی خریداری کردیم و جداسازی ویروس کووید و تست‌های مربوطه در آن آزمایشگاه انجام می‌شد را نیز از دیگر آزمایشگاه‌های تشخیص برشمرد و به هزینه ساخت و نگهداری بالای آزمایشگاه بین المللی آبله گوسفند و بز اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه این آزمایشگاه متعلق به کشور است، با ارسال نمونه از سوی سازمان دامپزشکی، می‌توانیم اقدامات لازم را جهت شناسایی و تحقیقات در این زمینه انجام دهیم که نیازمند همراهی سازمان دامپزشکی کشور است. علاوه بر عدم تمرکز تولید واکسن در یک نقطه، رصد و شناسایی بیماری‌ها در محدوده و تحقیقات در این زمینه، بر عهده شعب مؤسسه رازی است.

رئیس مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی از ارتباط مطلوب و شایسته شورای تحقیقات دامپزشکی با این مجموعه در سال‌های اخیر خبر داد و مطرح کرد: وظایفی در این شورا برای مؤسسه رازی تعریف می‌شود که ما با تمرکز به آن موارد فعالیت می‌کنیم. افزایش تعامل دو سویه با سازمان دامپزشکی کشور ضرورت دارد.

فرسودگی زیرساخت‌ها یکی از مهمترین مشکلات مؤسسه رازی

اسحاقی با بیان اینکه با بهبود و تقویت روابط با سازمان، بیش از پیش در این حوزه موفق خواهیم بود و با تاکید بر اینکه تحقیقات در مؤسسه رازی بر اساس نیاز انجام می‌شود و ارتباط بسیار خوب صنعت و دانشگاه از ابتدا در این مجموعه وجود داشته است، اظهار کرد: ارتقای کیفیت فرآورده‌های موجود و نیز تولید فرآورده‌های جدید بر اساس نیاز بر اساس تحقیقات و پژوهش انجام می‌شود.

وی فرسودگی زیرساخت‌ها را یکی از مهمترین مشکلات رازی عنوان کرد و گفت: برای نوسازی و بهسازی ساختمان‌ها و تجهیزات نیازمند افزایش بودجه هستیم چراکه مؤسسه رازی امانت کشور ایران در دست ماست و متعلق به مردم ایران و بال مهمی برای تحقیق و فناوری سازمان دامپزشکی است که امید آن می‌رود با بهبود و تقویت روابط با سازمان، بتوانیم مشکلات کشور را در این حوزه مرتفع کنیم.

کد خبر 5991296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha