رییس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی در گفت‌گو با مهر؛

رای لاهه، پایه‌گذار تعلیق رژیم صهیونیستی از سازمان ملل خواهد بود

رای لاهه، پایه‌گذار تعلیق رژیم صهیونیستی از سازمان ملل خواهد بود

رییس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی بر این باور است که اگر دادگاه لاهه در شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی به نفع فلسطین رای دهد، دلیلی متقن برای تعلیق اسراییل از سازمان ملل است.

خبرگزاری مهر، گروه بین‌الملل مهر؛ «مولانا محمد عزمی عبدالحمید»، رییس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی(MAPIM) در حاشیه کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری، در گفت‌وگو با خبرنگار بخش انگلیسی خبرگزاری مهر با اشاره به تحولات جنگ غزه و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، تاکید کرد که محکومیت اسراییل در دیوان بین‌المللی کیفری، سنگ‌بنا و دلیلی متقن برای تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل است.

عبدالحمید به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی در لاهه پرداخت و گفت که «این پرونده بسیار مستدل و متقن است.»

وی با تاکید بر اینکه «در سوی مقابل، رد دعوی و انکار آن از جانب رژیم اشغالگر به نظر بسیار ضعیف می‌نماید» و افزود: حدس می‌زنم که پرونده به سود آفریقای جنوبی پیش خواهد رفت چون شواهد متقن و مدارک خدشه‌ناپذیری وجود دارد که به‌واقع وقوع نسل‌کشی را اثبات می‌کند.

رییس سازمان اسلامی شورای مشورتی مالزی همچنین تاکید کرد: عمیقاً باور دارم که این بار می‌توانیم اعلام کنیم که اسراییل، جنایتکار بوده و در بالاترین سطح مرتکب نسل‌کشی شده است. در صورتی که تل‌آویو جنایتکار اعلام شود، دلیلی متقن برای تعلیق این رژیم از سازمان ملل در اختیار خواهیم داشت.

عزمی عبدالحمید در بخش دیگری از این گفت‌وگو، به این واقعیت نیز پرداخت که به‌رغم تظاهرات گسترده کشورهای مسلمان و غیرمسلمان سراسر جهان در حمایت از فلسطین که تقریباً به امری روزانه بدل شده، جامعه بین‌الملل در متوقف کردن نسل‌کشی رژیم اشغالگر در غزه ناکام بوده است.

وی تصریح کرد: نسل‌کشی و جنایات جنگی علیه فلسطینیان به دست رژیم صهیونیستی، مثل روز روشن است و از این رو تمام مردم جهان، فارغ از مذهب، نمی‌توانند چنین جنگ شنیعی را بپذیرند.

عزمی عبدالحمید در پایان خاطرنشان کرد: با این حال، مشکل این است که دولت‌ها به حرف مردم‌شان گوش نمی‌دهند و در نتیجه مردم باید به دولت‌ها فشار بیاورند.

کنفرانس بین‌المللی طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشریت روز یکشنبه در تهران و با حضور سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور و جمعی از پژوهشگران برجسته جهان اسلام برگزار شد.

کد خبر 5995704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha