۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۱:۴۶

رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی:

هوای آذربایجان‌غربی ۴ درجه سردتر شد

هوای آذربایجان‌غربی ۴ درجه سردتر شد

ارومیه- رییس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: هوای استان با خروج سامانه بارشی از منطقه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صابری در این زمینه اظهار کرد: در شبانه روز گذشته چالدران با منفی هشت درجه سانتی گراد سردترین و نقده با مثبت ۱۲ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی ثبت شده است؛ دمای ارومیه نیز بین منفی ۶ و مثبت ۹ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی اظهار کرد: دمای مناطق مختلف آذربایجان غربی از فردا چهارشنبه به روال عادی خود برمی گردد ولی مه صبحگاهی و وزش ملایم باد در استان پیش بینی می‌شود.

آذربایجان غربی در هفته جاری با فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش برف و باران بود، این بارندگی‌ها در جنوب استان چشمگیرتر بود و موجب شد تا بیش از ۱۴۳ میلیمتر بارندگی در شهرستان پیرانشهر به ثبت برسد.

علاوه بر پیرانشهر در شهرستان سردشت ۱۱۰ میلی‌متر، مهاباد ۷۷، نقده ۴۲، تکاب ۲۹، بوکان ۲۸ و ارومیه ۲۴ میلی متر بارندگی طی این مدت ثبت شد.

بارش برف نیز در نقاط کوهستانی و مرتفع استان باعث خوشحالی کشاورزان و شهروندان شد که در برخی مناطق در روستاهای مرزی طبق گزارش هایغیر رسمی حتی تا یک متر ارتفاع نیز برای آن تصاویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

آذربایجان غربی استانی کوهستانی با آب و هوای سرد است که سالانه ۴۵۰ میلیمتر بارندگی به شکل برف و باران به ثبت می‌رسد.

کد خبر 5996067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha