۲ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۱

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اعلام جزییات رویداد مادران مقاومت/روایت نقش‌آفرینی زنان در غزه

اعلام جزییات رویداد مادران مقاومت/روایت نقش‌آفرینی زنان در غزه

سرپرست اداره کل بانوان سازمان تبلیغات ضمن اعلام خبر برگزاری رویداد مادران مقاومت گفت روایت نقش آفرینی زنان در غزه از اهداف اصلی برگزاری این‌رویداد است.

سارا طالبی سرپرست اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از برگزاری رویداد مادران مقاومت خبر داد و گفت: این رویداد توسط اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی چهارشنبه و پنج شنبه ۴ و ۵ بهمن در قرارگاه جهاد در میدان امام حسین (ع) تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: روایت نقش آفرینی زنان در غزه از اهداف اصلی برگزاری این‌رویداد است. گرایش‌سازی و جهت‌دهی زنان برای جریانات مهمی ازجمله مقاومت به‌ویژه در شرایط امروز غزه از اهداف دیگری است که برای این‌رویداد متصور هستیم. سعی داریم با این رویداد رسانه‌ای به روایت جریان مقاومت و حمایت از غزه از پنجره حضور زنان در جهان بپردازیم.

سرپرست اداره کل بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: رویداد مورد اشاره در بخش‌های نویسندگان، هنرمندان، فعالین رسانه‌ای، فعالین بین‌الملل، میکرو رسانه‌ها و فعالین مجازی برگزار می‌شود. مهمان‌هایی هم از غزه، یمن و لبنان به روایت‌هایی از جریان مقاومت می‌پردازند تا این‌محتواها در قالب محصولات رسانه‌ای و هنری و ادبی توسط اصحاب هنر و رسانه تولید شوند. این رویداد محل کنش لایه‌های مختلف اهالی داستان و قصه و شعر و هنر و رسانه است. به همین دلیل می‌تواند به ایجاد بستری ممتد برای روایت مقابله حق و باطل منجر شود.

طالبی به نام رویداد که «مادران مقاومت» است، اشاره کرد و گفت: ایران مادر جریان مقاومت و غزه نبض جهان اسلام است. مادران بستر پیوندهای اجتماعی هستند و عواطف اجتماعی نقطه اصلی احیای قلوب و پیروزی مقاومت است. فرزندان در مسیر مقاومت باید مبارزه با طاغوت را در کنار پذیرش توحید درک کنند. روایت ظلم تاریخی باطل در برابر عظمت حق در این ایام بسیار ضرورت دارد.

وی در پایان گفت: یکی از جوانب این‌رویداد، برگزاری اعتکاف‌های مادرانه مقاومت است. اعتکاف در کنار توسلات و ارتباط با قدرت لایزال الهی نقطه‌ای معنوی برای همدلی حول محور مقاومت روایت ظلم به زنان و کودکان و انسان‌ها در غزه است. در این‌اعتکاف‌ها در کنار تبیین اینکه نابودی اسرائیل منجر به ارتقای خوشبختی و موفقیت در همه جهان است، کنش‌هایی مثل حذف کالای اسرائیلی از طریق مطالبه نه به کالای اسرائیلی و حمایت‌های دولت‌ها از اقتصاد رژیم صهیونیستی هم تعریف می‌شود.

کد خبر 6000330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha