۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۴:۴۱

در ۱۰ ماهه نخست امسال انجام شد؛

آموزش بیش از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفرساعت در فنی و حرفه‌ای قزوین

آموزش بیش از ۲میلیون و ۸۰۰ هزار نفرساعت در فنی و حرفه‌ای قزوین

قزوین- مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: در ۱۰ ماهه نخست سال جاری بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفرساعت در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای قزوین شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی طاهرخانی در نشست خبری که صبح سه شنبه در سالن جلسات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور متولد انقلاب است و شاکله موجود بعد از انقلاب شکل گرفته که قبل از آن به طریق غیر رسمی فعالیت می‌کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین ادامه داد: سازمان فنی حرفه‌ای کشور وابسته به وزارت کار رفاه و اجتماعی است در شهرستان‌ها مرکز آموزش فنی حرفه‌ای داریم در سطح شهرستان‌ها ۱۱ مرکز فنی حرفه‌ای داریم که بخشی از عزیزانی که به عنوان کارجو در سطح جامعه هستند کسانی هستند که صنوف نیاز به توانمندی آنها دارند و با کسب مهارت می‌توانند وارد بازار کار شوند. مهارت در سطح جامعه مغفول واقع شده اگر فرد ماهر باشد شغل آن تضمین شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان قزوین طی ١٠ ماه اخیر اظهار کرد: ۲ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۴۴۴ نفر ساعت عملکرد آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طی ۱۰ ماه اخیر بوده است بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار نفر ساعت آن مربوط به عملکرد آموزشگاه‌های آزاد و ۶۶۰ هزار نفر ساعت مربوط به عملکرد صنایع و صنوف است.

طاهرخانی با بیان این نکته که دانشجویان در دانشگاه‌ها به صورت آکادمیک با موضوعات مختلف آشنا می‌شوند اما مهارت نیاز اصلی آنها برای ورود به بازار کار است گفت: با همکاری دانشگاه معین استان تاکنون ۱۴ مرکز جوار دانشگاهی در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در دوره‌های مختلف و با زمینه‌های گوناگون مهارت‌های مورد نیاز دانشجویان در رشته‌های مختلف را آموزش می‌دهند.

وی عنوان کرد: از منویات جدی و مورد تأیید و تاکید رهبر معظم انقلاب آموزش مهارت در دوران سربازی است که ما این مهم را نیز در دستور کار خود قرار داده این و کارگاه‌های مختلفی در پادگان آموزشی شهدای جوادنیا، سپاه استان قزوین و نیروی زمین زمینی ارتش در استان قزوین مستقر کرده‌ایم که در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مسئول اضافه کرد: سربازانی که خدمت خود را به پایان می‌رسانند با داشتن مدارک فنی و حرفه‌ای می‌توانند وام اشتغال دریافت کنند لذا ما این عزیزان را نزدیک‌ترین افراد به بازار کار می‌دانیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان این موضوع که زندانیان یکی از ۱۷ دسته از جامعه هدف آموزش فنی و حرفه‌ای هستند مطرح کرد: با همکاری اداره امور زندان‌ها امروز موفق شده‌ایم آموزش‌های متنابهی در زندان مرکزی قزوین داشته باشیم و از همان جا امروز شاهد تولیداتی هستیم که وارد بازار می‌شود در عین حال معتقدیم اگر قرار باشد فرد بار دیگر به بزه روی نیاورد لازم است که علاوه بر اصلاح اخلاقی آموزش فنی و مهارتی داشته باشد که بتواند به شغلی مشغول شود.

طاهرخانی تاکید کرد: در راستای تکمیل اهداف دولت به منظور افزایش مهارت آموزی و ایجاد مشاغل تعداد آموزشگاه‌های آزاد استان قزوین امروز به ۳۶۷ مورد افزایش یافته است و ۶۴ آموزشگاه تنها در سال جاری تأسیس شده‌اند.

وی توضیح داد: مدارک فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف که افراد دریافت می‌کنند قابلیت اینکه به طرح بین المللی ارتقا یابند نیز دارد و افراد می‌توانند با شرکت در آزمونی که آن را برگزار می‌کنیم مدرک خود را به سطح بین المللی ارتقا دهند و در همین راستا امسال بیش از ٢۵٠٠ نفر آزمون مهارت داده‌اند که برای ٢١٨٩۵ گواهی مهارت بین المللی صادر شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با اشاره به این مسئله که بودجه این سازمان در سال جاری ۶ میلیارد تومان بوده و تا امروز ۴٣ درصد آن تحقق یافته عنوان کرد: فعالیت‌های ما در جهت مولدسازی کارگاه‌ها و مراکز کم بهره‌ور قابل توجه بوده است به طوری که در حال حاضر هیچ فضای بلا استفاده‌ای در اداره کل و مراکز مربوط به آن وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر ٢٣ طرح در این اداره کل افتتاح می‌شود گفت: ایجاد کارگاه برق خودرو، افتتاح مرکز آموزش جوار زندانیان در زندان مرکزی چوبین در، ایجاد سایت آزمون آنلاین در مرکز خواهران قزوین، احداث کارگاه کشتکار گلخانه‌ای در شهرستان آوج، افتتاح آموزشگاه آزاد صنایع پوشاک آموزشگاه آزاد آمنه خاتون و… از جمله برنامه‌های ما در ایام دهه فجر هستند.

کد خبر 6009181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha