۱۰ بهمن ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

دادستان اردبیل:

جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است

جهاد انتخاباتی مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است

اردبیل- دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، با تبیین نقش رسانه، روشنگری و ارتقای همدلی و وحدت در جامعه را از رسالت های خطیر رسانه ها دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، جلال آفاقی عصر سه‌شنبه در نشست تخصصی اصحاب مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل، با تبیین نقش رسانه در انتخابات پیش رو به عنوان مهمترین رویداد سال، بر روشنگری، ارتقای همدلی و وحدت در جامعه و تشویق مردم به انتخاب اصلح را از رسالت‌های خطیر رسانه‌ها دانست.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو، آن را به عنوان مهمترین رویداد سال دانست، اظهار کرد: جهاد انتخاباتی، مهمترین رسالت امروز اصحاب رسانه است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از انتخابات به مظهر اقتدار کشور تعبیر کرده، وحدت همیشگی آحاد مردم را مایه نقش بر آب شدن نقشه‌های شوم بدخواهان و دشمنان قسم خورده دانست.

آفاقی با بیان اینکه مشکلات، کمبودها، نارسایی‌ها و اشکالات موجود نباید موجب غفلت از دستاوردها باشد، امیدآفرینی و تلاش برای افزایش اعتماد عمومی مردم با تبیین اقدامات و اطلاع‌رسانی‌های صادقانه توسط رسانه‌ها را خواستار شد.

وی با اعلام حمایت دادستانی از انتقادات سازنده و تاکید به مطالبه‌گری اصحاب رسانه به عنوان مدعی‌العموم دوم جامعه، مرز و تفاوت انتقاد با تخریب یا تشویش اذهان عمومی و نشر اکاذیب را یادآور شد و افزود: خبرنگاران باید بیش از پیش حرمت و آبروی اشخاص را خط قرمز خود قرار داده و در ایفای مسئولیت اجتماعی خود تلاش کنند.

آفاقی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: باید اقدام مراجع مرتبط برای شناسایی صفحات و کاربری‌های جعلی و تقلبی در فضای مجازی و معرفی به دادستانی فراهم شود.

وی به اصلاحیه قانون انتخابات و نوآوری‌های اعمال شده اشاره کرد و ادامه داد: انتخاب ضابطان خاص قضایی از اعضای هیأت‌های نظارت، شورای نگهبان و پیش‌بینی ستادهای تبلیغاتی مجازی از جمله نوآوری‌های قانون جدید است.

آفاقی با ارائه گزارشی از اقدامات تشکیلات قضایی در ارتباط با انتخابات، صیانت از آرای مردم و حفظ سلامت انتخابات را مأموریت مهم دادستان‌های استان اعلام کرده، از برخورد جدی و قاطع با هرگونه جرایم مرتبط با برگزاری انتخابات در سطح استان خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با توصیه به کاندیداها گفت: داوطلبان قانون‌شکن و هنجارشکن صلاحیت قانون‌گذاری را ندارند و در هر مرحله از جریان انتخابات و با وجود اخذ صلاحیت اولیه، چنانچه ضوابط و مقررات و مسائل قانونی را رعایت نکنند، نسبت به بررسی مجدد صلاحیت آنها از سوی دادستانی اقدام خواهد شد.

کد خبر 6009341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha