۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۹:۳۴

وزیر خارجه اسپانیا در گفت‌وگو با الجزیره:

اسپانیا از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کند

اسپانیا از تشکیل کشور فلسطین حمایت می‌کند

وزیر خارجه اسپانیا در گفت‌وگویی تأکید کرد که این کشور از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند و مادرید صادرات سلاح به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، «مانوئل آلبارز» وزیر امور خارجه اسپانیا در گفت‌وگو با شبکه الجزیره تأکید کرد که مادرید ارسال و صادرات تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی را متوقف کرده است.

وی با بیان اینکه «مادرید خواهان تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی است که با اسراییل همزیستی داشته باشد.» افزود: اسپانیا خواستار برگزاری کنفرانس صلحی است که فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها را کنار هم جمع بیاورد و به تشکیل یک کشور فلسطینی منتهی شود.

وزیر خارجه اسپانیا تأکید کرد که دعوت به برگزاری کنفرانس بین المللی صلح براساس راه حل دو کشوری است.

آلبارز با اشاره به اینکه مادرید از هفتم اکتبر گذشته تمامی مجوزهای صادرات سلاح به اسراییل را متوقف کرد افزود: این تاریخ باعث شد اهمیت راه حل عادلانه و دائم برای مسئله مردم فلسطین را درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه دفاتر سازمتان ملل، مدارس و بیمارستان‌ها در نوار غزه هدف بمباران قرار گرفته است، خواستار توقف فوری درگیری‌ها در غزه شد زیرا ۲۷ هزار فلسطینی در این جنگ کشته شده اند.

دیروز سه‌شنبه در پی تصمیمات اخیر دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه درباره نسل‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه، رسانه‌های بلژیک اعلام کردند که منطقه والونیا در این کشور مجوز صادرات تسلیحات به اسراییل را به حالت تعلیق درآورد. دولت منطقه‌ای والونیا در جنوب بلژیک، به طور موقت دو مجوز صادرات مهمات به رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق درآورده است.

رئیس این منطقه حکم اخیر دیوان بین المللی دادگستری و وضعیت بشردوستانه در غزه را دلیلی برای توقف فروش ذکر کرد و به دولت محلی گفت که نباید در جنایات غزه شریک باشد.

پیش از این نیز شرکت ژاپنی «ایتوچو» به دنبال تصمیمات اخیر دادگاه لاهه علیه رژیم صهیونیستی، همکاری با شرکت صنایع نظامی اسراییلی «البیت» را قطع کرد.

مدیر ارشد مالی ایتوچو، تسویوشی هاچیمورا گفت، پس از آنکه دیوان بین‌المللی دادگستری در ماه گذشته به رژیم صهیونیستی دستور داد تا از فعالیت‌هایی که سبب نسل‌کشی فلسطینی‌ها می‌شود، جلوگیری کند، ایتاچو در نظر دارد تا به همکاری با این شرکت اسراییلی پایان دهد.

دادگاه لاهه پرونده آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اوایل بهمن بررسی کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رأی لاهه علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد.

کد خبر 6017272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • محمدحسین IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      0 0
      راه‌کار دو کشوری یه راه‌کار شکست‌خورده است. به هیچ وجه نباید رژیم اشغال‌گر صهیونیستی رو به رسمیت شناخت. اون هم با این شرایط ناعادلانه‌ای که طرف فلسطینی نباید ارتش و بانک مرکزی و دادگاه نداشته باشه.