۱۸ بهمن ۱۴۰۲، ۱۶:۵۰

وزارت خارجه نیکاراگوئه اعلام کرد:

نیکاراگوئه از غربی‌ها بابت حمایت از نسل‌کشی اسراییل، شکایت می‌کند

نیکاراگوئه از غربی‌ها بابت حمایت از نسل‌کشی اسراییل، شکایت می‌کند

پس از آفریقای جنوبی، دولت نیکاراگوئه نیز اعلام کرد که از کشورهای آلمان، کانادا، هلند، و انگلیس بابت حمایت آنها از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، به دادگاه لاهه شکایت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خارجه نیکاراگونه با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که ضمن حمایت از شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه به دنبال شکایت از آلمان، کانادا، هلند و انگلیس در این دادگاه به علت حمایت از نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه از طریق ارسال سلاح برای این رژیم است.

در بیانیه دولت نیکاراگوئه آمده است که «اگر از نظر دیوان عالی لاهه قابل قبول است که نسل‌کشی در نوار غزه اتفاق افتاده، پس از نظر جامعه جهانی نیز که در جریان حقایقی است که دادگاه لاهه به آن استناد کرده و به این نتیجه‌گیری رسیده، نمی‌تواند غیر از این باشد.»

نیکاراگوئه همچنین تأکید کرده که به کشورهای مذکور ابلاغ کرده که تمامی تدابیر لازم و مناسب را به موجب قوانین بین‌الملل از جمله مراجعه به دیوان دادگستری بین‌المللی و شکایت علیه این کشورها، بکار خواهد گرفت تا احترام به متون بین‌المللی اساسی و قوانین بین‌المللی تضمین شود.

دادگاه لاهه پرونده آفریقای جنوبی علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه را اوایل بهمن بررسی کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به رأی لاهه علیه رژیم صهیونیستی در پرونده شکایت آفریقای جنوبی از این رژیم، اتهام نسل‌کشی را وحشتناک و شوکه‌کننده خواند و گفت که جنگ در غزه همچنان ادامه خواهد.

کد خبر 6017961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha