۲۵ بهمن ۱۴۰۲، ۱۲:۴۳

۲ خبر تجسمی؛

تنهایی کرگردن‌ها با «همسفر» پر می‌شود/ «سر نهان» در مکعب و آینه

تنهایی کرگردن‌ها با «همسفر» پر می‌شود/ «سر نهان» در مکعب و آینه

نمایشگاه انفرادی سیدعلی میرفتاح با عنوان «کرگدن‌ها گاهی تنها سفر نمی‌کنند» روز جمعه ۲۷ بهمن در آرتیبیشن افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاهی از آثار سیدعلی میرفتاح از روز جمعه ۲۷ بهمن در گالری آرتیبیشن افتتاح می‌شود. این نمایشگاه که «کرگدن‌ها گاهی تنها سفر نمی‌کنند» نام دارد تا روز سه‌شنبه، ۷ اسفند، پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

سیدعلی میرفتاح روزنامه‌نگار، نویسنده، طراح گرافیک و نقاش، از چهره‌های شناخته‌شده فرهنگی است. وی که سال‌ها به عنوان روزنامه‌نگار و نویسنده فعالیت می‌کرد اخیرا به شکل جدی‌تر به سراغ نقاشی رفته و آثارش را در معرض تماشای عموم گذاشته است.

میرفتاح در بخشی از نوشته این نمایشگاه نوشته است: «یاحق! تنها به دنیا می‌آییم و تنها می‌میریم. حتی بیش‌تر اوقات زندگی تنهاییم. اما بی‌رفیق و بی‌یار و بی‌سر و همسر که نمی‌توان زیست. آن بزرگ هم که گفت کرگدن‌ها تنها سفر می‌کنند، حواسش بود که تحمل این تنهایی، بی‌رفیق و بی‌همسفر نشدنی است. فلذا کرگدن‌ها گاهی تنها سفر نمی‌کنند، فرصت دست دهد تنهایی‌شان را با گنجشک‌ها و درخت‌ها، حتی با فیل‌ها قسمت می‌کنند و شب تاریکِ بی‌کسی را به صبح روشن مهر می‌دوزند ... .»

نمایشگاه نقاشی‌های سیدعلی میرفتاح از روز جمعه، ۲۷ بهمن، در گالری آرتیبیشن آغاز و تا روز سه‌شنبه، ۷ اسفند، ادامه خواهد یافت. علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک‌وی، روبه‌روی بانک صنعت و معدن، شماره ۲۷۹۸ مراجعه کنند.

چیدمان و حجم «سر نهان» در گالری استخر

نمایشگاه انفرادی رایا بختیاری با عنوان «سر نهان» در گالری استخر به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه چیدمان و حجم از رایا بختیاری در روز جمعه ۲۷ بهمن افتتاح می‌شود و تا سه‌شنبه ۸ اسفند ادامه دارد.

رایا بختیاری در توضیح این نمایشگاه نوشته است: «فضای خالی مکعب مزین به آینه، می‌تواند پلی باشد میان آنچه هستیم و آنچه خواهیم بود.»

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این چیدمان حجم با عنوان «سر نهان» هر روز از ساعت ۱۷ تا ۲۱ به گالری استخر از پروژه‌های آرتیبیشن مراجعه کنند. گالری استخر در خیابان شریعتی، بالاتر از پل رومی، کوچه رضایی، پلاک ۶، ایوان ربط قرار دارد.

کد خبر 6024182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha