۴ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۳۴

وزیر اقتصاد:

نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم

نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی‌شناسیم

یزد- وزیر اقتصاد گفت: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم و روش دولت همان روش‌های توافقی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید احسان خاندوزی، بعدازظهر جمعه در جمع مدیران اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوصی استان یزد اظهار کرد: موضوع مولد سازی دارایی های مازاد دولت باید در اولویت استانها قرار گیرد که انجام آن به نفع مردم، کشور، تولید و اشتعال است.

وی بیان کرد: نرخ ارز در بازار آزاد را به رسمیت نمی شناسیم و هدف دولت همان روش های توافقی است و از همه ابزارها باید در ابن ارتباط استفاده شود.

خاندوزی عنوان کرد: شاه بیت در حوزه اقتصادی موضوع پایان دادن به رکورد تورمی سنوات گذشته است و تا رسیدن به اهداف بلند مدت در این مسأله اقدام لازم با همکاری بخش های مختلف در کشور صورت خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد گفت: به رغم تداوم تحریم های اقتصادی دشمنان علیه نظام و جمهوری اسلامی، با همکاری کشورهای همسایه و سایر کشورها همه تلاش خود را برای برون رفت از تورم سال ۹۰ به کار گرفته ایم و دولت در دو سال اخیر با همکاری بخش خصوصی اقدامات خوبی انجام داده است

سرمایه گذاری خارجی در پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می رسد

خاندوزی تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی به رغم تحریم ها در پایان امسال به ۱۰ میلیارد دلار می رسد ولی با این وجود برای سال آینده برای کنترل تورم اقدامات لازم و مناسب با همراهی و همکاری بخش های مختلف انجام می شود.

وزیر اقتصاد گفت: روحیه جمعی و همکاری بخش خصوصی با دولت، نقش مهمی در تحقق اهداف اقتصادی دولت در کمک به حل مشکلات کشور و مردم دارد و برای انجام آن تلاش و پیگیری و تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

وزیر اقتصاد بیان کرد: برای غلبه بر مشکلات و تحقق اهداف اقتصادی دولت باید از اقتصاد تمرکز گرای گذشته خارج شویم و خوشبختانه در یزد و برخی استان این مشکل وجود ندارد .

خاندوزی تصریح کرد: دولت به موضوع مشوق های سرمایه گذاری معتقد و پایبند است و باید بیش از گذشته در سایه ارتقای بخش خصوصی و دولتی در کشور به این بخش توجه کند.

کد خبر 6035568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      5 0
      جدی میگی؟ نرخ خودرو را چطور؟ گرانی لحطه ای را ؟ قیمت دارو؟ مافیای چپاولگر شبانه روزی را چطور؟ هر روز ادبیات جدیدی برای چپاول مردم
    • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      5 0
      مردم با این نرخ زندگی میکنند و این نرخ است که ملت غنی را فقیر کرده . البته شما که در ناز و نعمت هستید ، نمیفهمید .
    • علی IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      برای حفظ ارزش پول ملی نخست باید عوامل تورم زای داخلی مثل کسری بودجه، ناترازی بانکی و نقدینگی مهار شود و همزمان واحدهای تولیدی تعطیل باقی مانده سریع تر احیا شوند تولید و عرضه محصولات تقویت شود، سیاست انقباضی تشدید و نرخ بهره بانکی افزایش یابد، تراز تجاری و به تبع آن تراز پرداخت ها باید مثبت شود.
    • علی IR ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      تمامی نیازهای ارزی باید در بازار مبادله ارز پاسخ داده شود تا بازار غیر رسمی به کل برچیده شود، بدون محدودیت تمامی نیازها در بازار مبادله تامین شود، سفته بازی و دلالی در بازار ارز حذف شود. بخشی از افزایش نرخ ارز و انتظارات تورمی ناشی از تنش ها در سیاست خارجی است که دولت از طریق تنش زدایی باید پاسخ دهد
    • علی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴
      0 0
      از صندوق پول بریکس و دیگر ساز و کارها مثل صندوق بین المللی پول و تسهیلات بانک جهانی برای حفظ ارزش پول ملی و موازنه پرداخت استفاده حداکثری شود، در حقوق بین الملل اقتصادی ظرفیت هایی وجود دارد که استفاده نمیشود. سرمایه گذاری خارجی و ورود سرمایه باید بیشتر شود ده میلیارد در مقیاس حجم اقتصاد ما کم است
    • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      به درک
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      جدی می‌فرمایید؟ ولی هزینه زندگی مردم را همین نرخ تعیین می‌کند و طبقه فقیر را فقیرتر و طبقه متوسط را به طبقه فقیر تبدیل کرده است. این صحبت اعتراف به ناتوانی جنابعالی در اداره وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم است. صادق باشید و استعفا بدهید.
    • سعید IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵
      0 0
      فعلا که داره میتازونه. تو کی هستی که به رسمیت بشناسی آخه.