۱۲ اسفند ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان:

هیأت‌های ورزشی منابع مالی مورد نیاز توسعه رشته خود را تامین کنند

هیأت‌های ورزشی منابع مالی مورد نیاز توسعه رشته خود را تامین کنند

سنندج_ سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: هیأت‌های ورزشی باید درایت مناسب منابع مالی مورد نیاز توسعه رشته زیرمجموعه خود را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آمنه غلام ویسی عصر شنبه در مجمع انتخابات هیأت جانبازان و توان‌یابان استان؛ از تلاش جامعه ورزش و جوانان استان برای حضور پرشور مردم و جوانان در انتخابات روز گذشته و خلق حماسه جاودان توسط ورزشکاران و جوانان کردستانی در این امر انتخابات قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جوانان و به ویژه ورزشکاران ما ثابت کردند که به آینده مملکت خود اهمیت داده و حساسیت خاصی در این باره دارند و با مشارکت حداکثری در انتخابات نقش خود به عنوان شهروند ایرانی را به خوبی ایفا کردند.

وی یادآور شد: مردم استان کردستان وظیفه خود به عنوان شهروند فهیم بودن و پای کار بودن در تعیین حق سرنوشت سیاسی خود را به خوبی ایفا کردند و اکنون وظیفه نمایندگان منتخب ملت است که به تعهدات و وعده‌های خود جامعه عمل بپوشانند و راه را برای رفع مشکلات به ویژه در حوزه جوانان هموار کنند.

غلام ویسی اعلام کرد: اداره کل ورزش و جوانان کردستان در راستای وظایف خود از تمامی هیأت‌های ورزشی استان حمایت خواهد کرد اما باید هیأت‌ها نیز به وظایف و تعهدات خود عمل نمایند و با درایت مناسب منابع مالی مورد نیاز توسعه رشته زیرمجموعه خود را تأمین کنند.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان اضافه کرد: استخر سرپوشیده و سالن چندمنظوره مجموعه ورزشی ۲۲ گولان سنندج که در اختیار هیأت ورزش جانبازان و توان‌یابان استان قرار دارد ظرفیت‌های مناسبی برای توسعه و پیشرفت هیأت هستند و با مدیریت خوب می‌توان بهترین استفاده را از آنها برد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مسؤولان گذشته هیأت ورزش جانبازان و توان‌یابان کردستان نتوانستند از این دو مکان استفاده بهینه را برده و با عدم نگهداری مناسب این دو مکان را به تعطیلی کشاندن و اکنون استخر این مجموعه با بدهی فراوان غیرفعال و نیازمند تعمیرات اساسی است.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری و تعامل و مسئولیت پذیری مسئولین استان از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیوان محاسبات استان، ورزش و جوانان کردستان و سرپرست این هیأت مشکلات استخر سرپوشیده جانبازان و توان‌یابان تا اندازه زیادی مرتفع شده است و در آینده نزدیک بازسازی و در اختیار هیأت قرار خواهد گرفت.

تعامل هیأت با نهادهایی همچون بهزیستی باید افزایش پیدا کند

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای اداره کل ورزش و جوانان استان نیز در این مجمع بیان کرد: باید تمامی رشته‌های زیرمجموعه هیأت ورزش جانبازان و توان‌یابان استان فعال شود و تعامل هیأت با نهادهایی همچون بهزیستی باید افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: برابر آئین نامه هیأت‌های ورزشی، اداره کل ورزش و جوانان تنها کمک کننده و مساعدت دهنده جزئی مالی است برای هیأت‌ها نه تأمین کننده تمامی مخارج و هزینه‌ها و باید هیأت‌های ورزشی خود برای درآمدزایی پایدار تلاش کنند.

وی اضافه کرد: متأسفانه اکثر هیأت‌های ورزشی استان و شهرستان‌ها از مفاد آئین نامه هیأت‌های ورزشی آگاهی نداشته و تمامی هزینه‌های خود را از اداره کل ورزش و جوانان کردستان مطالبه می‌کنند.

وی گفت: یکی از اصول توسعه رشته‌های ورزشی در استان تعامل و ارتباط مؤثر با رؤسای ادارات ورزش و جوانان و هیأت‌های ورزشی در شهرستان‌ها است.

در این مجمع «محمدمهدی امان‌الهی» برای چهار سال به عنوان رئیس هیأت ورزش جانبازان و توان‌یابان استان کردستان انتخاب شد.

کد خبر 6044260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha