۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹

حجت الاسلام کاظمی در گفت‌وگو با مهر عنوان کرد؛

گردهمایی حلقه‌های حفظ موضوعی قرآن در تهران برگزار می شود

گردهمایی حلقه‌های حفظ موضوعی قرآن در تهران برگزار می شود

رییس اداره کل قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران از گردهمایی حلقه‌های حفظ موضوعی قرآن در راستای طرح زندگی با آیه ها خبر داد.

حجت الاسلام کاظمی رئیس اداره کل قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص فعالیت در طرح ملی مسطورا گفت: گردهمایی حلقه‌های حفظ موضوعی قرآن کریم در قالب طرح «زندگی با آیه‌ها» در حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این مراسم صبح جمعه، ۱۸ اسفندماه با حضور جمعی از استادان برتر حوزه حفظ قرآن کریم ازجمله شهریار پرهیزکار و حجت‌الاسلام محمدحسین طباطبایی و به همت سازمان دارالقرآن الکریم برپا خواهد شد.

حجت الاسلام کاظمی ادامه داد: حفظ موضوعی قرآنی در یک فرایندی با حضور اساتید قرآنی به این آیات رسیدند و این آیات با توجه به زندگی روزمره انتخاب شده اند و به همین مناسبت افتتاحیه این پویش را در تهران برگزار کند.

وی افزود: ایده به این گونه است ۱۵۰۰ نفر از قرآن آموزان و علاقه مندان به حفظ قرآن در حلقه‌های حفظ را تشکیل می‌دهند و اساتید در آنجا روش حفظ را تدریس خواهند کرد. در گام نخست بین دو الی ۷ آیه به قرآن آموزان انتقال داده می‌شود تا فتح بابی برای حفظ کل قرآن باشد.

رئیس اداره کل قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران اظهار داشت: اتفاق دیگر علاوه بر حضور اساتید و راهنمایی آنها ضبط و پخش رسانه ملی است که تیم‌های صدا و سیما حضور دارند و این برنامه در ماه مبارک رمضان از رسانه ملی پخش خواهد شد.

پیش از این، نخستین اجتماع بزرگ حافظان قرآن کریم، ۱۹ آبان‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) و با هدف جریان‌سازی حافظان قرآن‌کریم در مسائل مختلف جامعه برگزار شده بود.

کد خبر 6047937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha