۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۲:۵۶

مدیرکل بهزیستی زنجان عنوان کرد؛

واگذاری ۱۶ کودک بی‌سرپرست زنجانی به خانواده‌های واجد شرایط

واگذاری ۱۶ کودک بی‌سرپرست زنجانی به خانواده‌های واجد شرایط

زنجان- مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در سال گذشته ۱۶ کودک بدسرپرست و بی سرپرست به خانواده‌های واجد شرایط واگذار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله خدابنده‌لو در حاشیه مراسم افطار خانوادگی فرزندان مستقل بهزیستی، افزود: بهزیستی حامی منافع عالی کودکان است و با رعایت منافع کودک و با حساسیت ویژه نسبت به واگذاری کودکان به خانواده‌های متقاضی واجد شرایط اقدام می‌کند.

وی بیان کرد: بهزیستی استان زنجان دارای ۵ مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست است و در حال حاضر از ۴۲ کودک در مراکز خود نگهداری می‌کند و این کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۰ تا ۶ سالگی در شیرخوارگاه شهید بقا ثمین تاب نگهداری می‌شوند و در پایان ۶ سالگی به سایر خانه‌های کودک و نوجوان انتقال می‌یابند.

خدابنده لو اضافه کرد: بهزیستی کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده‌های جایگزین را رها نمی‌کند و نظارت خود بر امور آنها از قبیل نحوه نگهداری و تحصیل را به صورت دوره‌ای ادامه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطرنشان کرد: نزدیک به ۳۰۰ کودک و نوجوان تحت پوشش خدمات دفتر مراقبت در خانواده قرار دارند و به صورت ماهیانه امداد مالی دریافت کرده و همچنین از چرخه خدمات مددکاری، آموزشی و حمایتی بهزیستی نیز برخوردار هستند.

کد خبر 6073270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha